Ugrás a fő tartalomra

Hotelstars minősítés 1.

A téma amibe most kezdek több felvonásos lesz, hiszen ez az utóbbi időkben a magyar szálloda ipart terhelő egyik legnagyobb átverés.

Ebben a posztban az előzményekről írok. Egészen az utóbbi évig kormányrendelet szabályozta a szállodák csillagok szerinti besorolását. Legutóbb a 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet. A kormányrendelet tavalyi módosítása azonban hatályon kívül helyezte a csillagozás szerinti besorolásra vonatkozó §-t.

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége ezzel párhuzamosan kierőszakolta, hogy Magyarországon az ún. Hotelstars minősítő rendszer legyen az etalon, amely minősítésért természetesen a szövetségnek kell befizetni megfelelő összeget. A Hotelstars nem más mint egy védjegy, amely az alábbiak szerint néz ki:

(forrás: Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala - nyilvántartás)

Amit a védjegyekről tudni kell (idézhetnék jogszabályokat is, de az egyszerűség kedviért a SZTNH honlapjáról vettük az informácókat:

A védjegyjogosultnak kizárólagos joga van arra, hogy a védjegyet az árujegyzékben szereplő árukkal kapcsolatban használja, illetve használatára másnak engedélyt (licencia) adjon.

Itt érdemes kiemelni, hogy A VÉDJEGYET használhatja csak kizárólagosan. Tehát más a védjeggyel nem összetéveszthető megjelöléseket minden további nélkül használhat.

A kérdéses védjegy egy ábrás tanúsító védjegy. Ennek az a jelentősége, hogy az ábrás védjegy az ábrás (méghozzá a megadott - a mi esetünkben fent látható - ) megjelöléssel együtt történő jogosultságot biztosítja, de pl. szóösszetételre nem vonatkozik a védjegyoltalom.

Ha pl. a fenti védjegy miatt nem lehetne használni a csillagozást, akkor eleve a fenti védjegyet meg sem ítélték volna, hiszen a védjegy jogosultság nem szerezhető, ha az adott ábrát, stb. általánosan használják áru megjelölésére. Márpedig a csillagozást elég általánosan használják és használták áru megjelölésére. Azaz meg se lett volna adható a védjegy ha ezzel kizárná a szállodai csillagozási megjelölést.

Folytatjuk...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

Egyedi vagy átlagos

A szállodaiparban dolgozók jól tudják, hogy minden vendégigénynek nem lehet megfelelni. Egy-egy szálloda tipikusan kiválaszt egy, a szállodához legjobban passzoló célközönséget, majd a szállodát a célközönség átlagának igényeihez igyekszik passzintani. Nincs ebben mágia, egyszerű közgazdaságtani logika, matematika, hogy minél többen esnek a középre, annál több a potenciális olyan vendég, akinek megfelelünk. Az egyedi igényeket ezt követően pedig - néha vérrel és verejtékkel - próbálják a szállodai kollégák kielégíteni. Mire fel is született a fenti általános megjegyzés? Nos, új trend az, hogy olyan beléptető rendszereket építünk ki, amelyek esetén a vendég nem találkozik a front office munkatársaival. Foglal a vendég egy szobát a neten, kap egy visszaigazolást a mobiltelefonon lévő alkalmazásra, amelynek köszönhetően amikor megérkezik, felsétál a szobájába, majd a Bluetooth vagy NFC kapcsolat segítségével kinyitja az ajtót... Ez ma már egyes szállodákban kőkemény valóság, ahogy az ...