A szállodaiparban dolgozók jól tudják, hogy minden vendégigénynek nem lehet megfelelni. Egy-egy szálloda tipikusan kiválaszt egy, a szállodához legjobban passzoló célközönséget, majd a szállodát a célközönség átlagának igényeihez igyekszik passzintani. Nincs ebben mágia, egyszerű közgazdaságtani logika, matematika, hogy minél többen esnek a középre, annál több a potenciális olyan vendég, akinek megfelelünk.
Az egyedi igényeket ezt követően pedig - néha vérrel és verejtékkel - próbálják a szállodai kollégák kielégíteni.
Mire fel is született a fenti általános megjegyzés? Nos, új trend az, hogy olyan beléptető rendszereket építünk ki, amelyek esetén a vendég nem találkozik a front office munkatársaival. Foglal a vendég egy szobát a neten, kap egy visszaigazolást a mobiltelefonon lévő alkalmazásra, amelynek köszönhetően amikor megérkezik, felsétál a szobájába, majd a Bluetooth vagy NFC kapcsolat segítségével kinyitja az ajtót...
Ez ma már egyes szállodákban kőkemény valóság, ahogy az is, hogy express checkout keretében annyira express, hogy a bankkártyával a mobilon fizetett szoba elhagyását követően egyenesen mehetünk is a szállodából. Persze ez a jelenség most még egy szűk réteget érint, de kérdés, hogy milyen gyorsan és mértékben fog elterjedni. Sok vendég ugyanis éppen azt igényli, hogy hús- és vér emberekkel tudjon beszélni, azok meghallgassák a sajátos igényeit, illetve egyszerűen csak kívánjon valaki szép és jó napot.
Ha valakit érdekel a téma, a Wall Street Journal-ben éppen most jelent meg egy cikk.
Frissítés: érdemes ezt a videót is megnézni mi vár ránk:
Az egyedi igényeket ezt követően pedig - néha vérrel és verejtékkel - próbálják a szállodai kollégák kielégíteni.
Mire fel is született a fenti általános megjegyzés? Nos, új trend az, hogy olyan beléptető rendszereket építünk ki, amelyek esetén a vendég nem találkozik a front office munkatársaival. Foglal a vendég egy szobát a neten, kap egy visszaigazolást a mobiltelefonon lévő alkalmazásra, amelynek köszönhetően amikor megérkezik, felsétál a szobájába, majd a Bluetooth vagy NFC kapcsolat segítségével kinyitja az ajtót...
Ez ma már egyes szállodákban kőkemény valóság, ahogy az is, hogy express checkout keretében annyira express, hogy a bankkártyával a mobilon fizetett szoba elhagyását követően egyenesen mehetünk is a szállodából. Persze ez a jelenség most még egy szűk réteget érint, de kérdés, hogy milyen gyorsan és mértékben fog elterjedni. Sok vendég ugyanis éppen azt igényli, hogy hús- és vér emberekkel tudjon beszélni, azok meghallgassák a sajátos igényeit, illetve egyszerűen csak kívánjon valaki szép és jó napot.
Ha valakit érdekel a téma, a Wall Street Journal-ben éppen most jelent meg egy cikk.
Frissítés: érdemes ezt a videót is megnézni mi vár ránk:
Megjegyzések
Megjegyzés küldése