Ugrás a fő tartalomra

Egyedi vagy átlagos

A szállodaiparban dolgozók jól tudják, hogy minden vendégigénynek nem lehet megfelelni. Egy-egy szálloda tipikusan kiválaszt egy, a szállodához legjobban passzoló célközönséget, majd a szállodát a célközönség átlagának igényeihez igyekszik passzintani. Nincs ebben mágia, egyszerű közgazdaságtani logika, matematika, hogy minél többen esnek a középre, annál több a potenciális olyan vendég, akinek megfelelünk.
Az egyedi igényeket ezt követően pedig - néha vérrel és verejtékkel - próbálják a szállodai kollégák kielégíteni.

Mire fel is született a fenti általános megjegyzés? Nos, új trend az, hogy olyan beléptető rendszereket építünk ki, amelyek esetén a vendég nem találkozik a front office munkatársaival. Foglal a vendég egy szobát a neten, kap egy visszaigazolást a mobiltelefonon lévő alkalmazásra, amelynek köszönhetően amikor megérkezik, felsétál a szobájába, majd a Bluetooth vagy NFC kapcsolat segítségével kinyitja az ajtót...
Ez ma már egyes szállodákban kőkemény valóság, ahogy az is, hogy express checkout keretében annyira express, hogy a bankkártyával a mobilon fizetett szoba elhagyását követően egyenesen mehetünk is a szállodából. Persze ez a jelenség most még egy szűk réteget érint, de kérdés, hogy milyen gyorsan és mértékben fog elterjedni. Sok vendég ugyanis éppen azt igényli, hogy hús- és vér emberekkel tudjon beszélni, azok meghallgassák a sajátos igényeit, illetve egyszerűen csak kívánjon valaki szép és jó napot.

Ha valakit érdekel a téma, a Wall Street Journal-ben éppen most jelent meg egy cikk.

Frissítés: érdemes ezt a videót is megnézni mi vár ránk:

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A tökéletes vihar a turizmusban

Ma jelent meg egy újabb "dooms day" tanulmány, hogy sorra mondják le a rendezvényeket év végére és ez a veszteségek miatt újabb kb. 30.000 pályaelhagyót fog eredményezni. (Egyébként még többet is...) Újabb válság jöhet a turizmus-vendéglátásban | 24.hu A turizmus periodikus üzletág, a kereslet-kínálat év közben folyamatosan a szezonoknak megfelelően alakul. A téli hónapokban a november és a január, feburár a leggyengébb bevétel szempontjából, hagyományosan a december erős szokott lenni. Ebben az évben az is gyenge lesz.  A bevétel kieséshez tegyük mellé azt, hogy ekkor a legnagyobb a villamosenergia és gázköltség tipikusan. Hopsz, tökéletes vihar....

WiFi-t a vendégeknek

Nehéz feladat a WiFi szolgáltatás egy kisvárosban. Egy kisebb szállodában, ha sok vendég van, akkor a felhasználói élmény akár egészen rossz is lehet. Mondjuk 150 vendégből 50 youtube-ot néz, 50 meg letölt filmeket, a rendelkezésre álló sávszélesség arányosan oszlik. A legnagyobb baj még nem is ez, hanem a szállodán kívül álló okokból eredő vendég frusztráció. Lássunk egy példát. Minap megjegyzi a vendég, hogy tegnap igen gyors volt a net, ma pedig igen lassú. Első pánikot követően (nevezetesen, hogy már megint valami baj van a hálózattal), azért megvizsgáltuk a kérdést. Megmutatja, a letöltési sebessége 66,5 kb/s. Nos ez igen lassú... Kis gondolkodást követően tesztelés, minden teszt oldalon a letöltési sebesség 16-17 Mb/s. Ilyenkor már tudjuk, hogy a hiba ott van ahonnan letölt. Mit akar letölteni, kérdezzük. Filmet. Honnan? Német szerverről. Megnéztük a letöltési oldalt, hát éppen egy előző nap megjelent sorozat epizódjáról van szó. Mondani se kell, a német szerver túlterhelt volt,

Na ne. Tényleg?

Hosszú ideje írunk arról, hogy az idei piaci hatások hogyan fogják érinteni a szállodaipart. Ha sokan még csak most döbbennek erre rá, akkor érdemes a blogunkat olvasgatni :D Tetemes áremelésre kényszerül a szállodaipar (vg.hu) Egyébként a korábban sokszor megírt okokból a tetemes a várakozások szerint inkább 40-50% lesz. Sem a - sok helyen még csak most legalizálódó - bérköltség, sem az energiapiaci árak változása nem kíméli a szállodákat. A cikkben is emlegetett kb. közepes méretű szálloda esetén ezek együttes hatása 150-250 millió közé is tehető. Az napi 400.000 - 600.000. forint közötti költségnövekedés. Ha ezt levetítjük 60 szobára az kb. 10.000. forintot is elérheti / szoba / nap. Hogy is mondják sok helyen, sok szerencsét a szállodáknak!  Hogy ez miért nehéz, nos arra elég csak a keresleti görbe jellemzőit ismerni (erről hamarosan).