Ugrás a fő tartalomra

Terjeszkedik a Google

A Google kereső szolgáltatását mindenki ismeri. Vélhetően ha valaki keresett már szállást a keresőmotorral, akkor láthatta azt is, hogy az első 10 találat között elhelyezi a legjelentősebb szállodák honlapjait is.

Talán kevéssé ismert szolgáltatása a Googlenak, a Google Flight Search és a Google Hotel Finder. Maga a szolgáltatás messze az egyik legjobb a keresők közül, azonban vannak még jelentős hiányosságai. Így pl. kizárólag a Google értékeléseit veszi figyelembe a szállodák csillagozásánál, igaz van lehetőség pár eldugott kattintás után hozzájutni további oldalak értékeléseihez is.

Mivel jelenleg a szállodai értékelések piaca telített (aki egy fizetős oldalon foglal, ott is értékel; aki nem ők pedig pl. a TripAdvisort választják). Így aki már valahol értékelt, ritkán értékel még itt is. (Nem túl nehéz jelenleg átverni a rendszert, amíg ez nem válik piacvezetővé).

A Google Hotel Finder szépen lassan megmutatja foga fehérjét és meg lehet vásárolni a kiemelt helyeket az oldalon. Ez nem is meglepő, hiszen a Google bevételeit mai napig leginkább ez a tevékenység teszi ki.
A Google azonban tovább erősít, amikor is a olyan megállapodásokat köt pl. repülő társaságokkal, hogy ingyenesen hozzájut legfrissebb áraikhoz, így amikor a felhasználók keresgélnek, akkor igencsak kedvező adatokat tud szolgáltatni. Bár most éppen a Ryanair iratkozott fel a listára, de nem kell vélhetően sokat várni mire a többiek is csatlakoznak.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

Egyedi vagy átlagos

A szállodaiparban dolgozók jól tudják, hogy minden vendégigénynek nem lehet megfelelni. Egy-egy szálloda tipikusan kiválaszt egy, a szállodához legjobban passzoló célközönséget, majd a szállodát a célközönség átlagának igényeihez igyekszik passzintani. Nincs ebben mágia, egyszerű közgazdaságtani logika, matematika, hogy minél többen esnek a középre, annál több a potenciális olyan vendég, akinek megfelelünk. Az egyedi igényeket ezt követően pedig - néha vérrel és verejtékkel - próbálják a szállodai kollégák kielégíteni. Mire fel is született a fenti általános megjegyzés? Nos, új trend az, hogy olyan beléptető rendszereket építünk ki, amelyek esetén a vendég nem találkozik a front office munkatársaival. Foglal a vendég egy szobát a neten, kap egy visszaigazolást a mobiltelefonon lévő alkalmazásra, amelynek köszönhetően amikor megérkezik, felsétál a szobájába, majd a Bluetooth vagy NFC kapcsolat segítségével kinyitja az ajtót... Ez ma már egyes szállodákban kőkemény valóság, ahogy az ...

Hotelstars minősítés 1.

A téma amibe most kezdek több felvonásos lesz, hiszen ez az utóbbi időkben a magyar szálloda ipart terhelő egyik legnagyobb átverés. Ebben a posztban az előzményekről írok. Egészen az utóbbi évig kormányrendelet szabályozta a szállodák csillagok szerinti besorolását. Legutóbb a 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet . A kormányrendelet tavalyi módosítása azonban hatályon kívül helyezte a csillagozás szerinti besorolásra vonatkozó §-t. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége ezzel párhuzamosan kierőszakolta, hogy Magyarországon az ún. Hotelstars minősítő rendszer legyen az etalon, amely minősítésért természetesen a szövetségnek kell befizetni megfelelő összeget. A Hotelstars nem más mint egy védjegy, amely az alábbiak szerint néz ki: (forrás: Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala - nyilvántartás) Amit a védjegyekről tudni kell (idézhetnék jogszabályokat is, de az egyszerűség kedviért a SZTNH honlapjáról vettük az informácókat: A védjegyjogosultnak kizárólagos joga van arr...