Ugrás a fő tartalomra

Terjeszkedik a Google

A Google kereső szolgáltatását mindenki ismeri. Vélhetően ha valaki keresett már szállást a keresőmotorral, akkor láthatta azt is, hogy az első 10 találat között elhelyezi a legjelentősebb szállodák honlapjait is.

Talán kevéssé ismert szolgáltatása a Googlenak, a Google Flight Search és a Google Hotel Finder. Maga a szolgáltatás messze az egyik legjobb a keresők közül, azonban vannak még jelentős hiányosságai. Így pl. kizárólag a Google értékeléseit veszi figyelembe a szállodák csillagozásánál, igaz van lehetőség pár eldugott kattintás után hozzájutni további oldalak értékeléseihez is.

Mivel jelenleg a szállodai értékelések piaca telített (aki egy fizetős oldalon foglal, ott is értékel; aki nem ők pedig pl. a TripAdvisort választják). Így aki már valahol értékelt, ritkán értékel még itt is. (Nem túl nehéz jelenleg átverni a rendszert, amíg ez nem válik piacvezetővé).

A Google Hotel Finder szépen lassan megmutatja foga fehérjét és meg lehet vásárolni a kiemelt helyeket az oldalon. Ez nem is meglepő, hiszen a Google bevételeit mai napig leginkább ez a tevékenység teszi ki.
A Google azonban tovább erősít, amikor is a olyan megállapodásokat köt pl. repülő társaságokkal, hogy ingyenesen hozzájut legfrissebb áraikhoz, így amikor a felhasználók keresgélnek, akkor igencsak kedvező adatokat tud szolgáltatni. Bár most éppen a Ryanair iratkozott fel a listára, de nem kell vélhetően sokat várni mire a többiek is csatlakoznak.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

A tökéletes vihar a turizmusban

Ma jelent meg egy újabb "dooms day" tanulmány, hogy sorra mondják le a rendezvényeket év végére és ez a veszteségek miatt újabb kb. 30.000 pályaelhagyót fog eredményezni. (Egyébként még többet is...) Újabb válság jöhet a turizmus-vendéglátásban | 24.hu A turizmus periodikus üzletág, a kereslet-kínálat év közben folyamatosan a szezonoknak megfelelően alakul. A téli hónapokban a november és a január, feburár a leggyengébb bevétel szempontjából, hagyományosan a december erős szokott lenni. Ebben az évben az is gyenge lesz.  A bevétel kieséshez tegyük mellé azt, hogy ekkor a legnagyobb a villamosenergia és gázköltség tipikusan. Hopsz, tökéletes vihar....

Van amikor nem igazán jókat mond a szakszervezet

Van amikor a munkáltatói oldali érdekképviseleti szervek, van amikor a munkavállalói szakszervezetek mondanak blődségeket. Ez utóbbira jó példa az alábbi:  Kötelező céges oltás: visszaélhetnek a helyzettel a munkáltatók - Piac&Profit - A kkv-k oldala (piacesprofit.hu) Mutassanak olyan szektort ma Magyarországon, ahol nincs munkaerőhiány. Ki az a süsü munkáltató, aki elküldene munkavállalókat jelen helyzetben? Ha el is küld, akkor sem jellemző, hogy a munkavállaló kiszolgáltatott helyzetben lenne, a mai munkanélküliségi adatok mellett, aki dolgozni szeretne ő jó eséllyel talál munkát.