Ugrás a fő tartalomra

Hotelstars minősítés 3.

Most különösebb okoskodás nélkül két idézet:

"A sajtóosztályon keresztül kapott válasz megerősíti azt, amit az SZTNH-tól is megtudtunk: a Hotelstars Union a szálláshelyek minősítésére nem önmagában a csillag szimbólumot, hanem egy grafikus megjelenítést alkalmaz. A csillag szimbólumot önmagában nem lehet védjegyként lajstromoztatni, így nincs is szó a csillagok kizárólagos használatáról. Az NGM szakértője azt is rögzítette, hogy a Hotelstars Union rendszeréhez való csatlakozás önkéntes, a csatlakozni nem kívánó szálláshelyeknek jogukban áll az MSZSZ által kidolgozott minősítési rendszertől eltérni és az általa használt védjegytől eltérő grafikai megjelenítést alkalmazni. Így nincs jogszabályi akadálya annak sem, hogy mások egy másfajta logóban szintén csillagokkal jelezzék a szállodák minőségét." (Forrás:Turizmusonline)

"A szálláshelyi adatbázisokban és a kereskedelmi kommunikációban viszont továbbra is előfordul, hogy olyan létesítmények is használják a korábbi kötelező minősítést, akik erre nem lennének jogosultak. Ennek a jelenségnek a felszámolása a helyettes államtitkár szerint közös érdek, ezért egy munkacsoport felállítását tervezi az ellenőrzésre jogosult Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, valamint a Magyar Turizmus Zrt. bevonásával, hogy a jogszerű védjegyhasználatot időszaki ellenőrzésekkel is megtámogassák, illetve, hogy az új védjegyrendszer, mint a minőség garanciája minél előbb bekerüljön a köztudatba." (Forrás: Turizmus Panoráma Bulletin)
 
Nos, aki olvasta korábbi két blogbejegyzésünket, vagy ismeri a jogszabályi hátteret könnyen beláthatja, hogy a helyettes államtitkár valamelyest félretájékoztatja az olvasókat, hiszen jelenleg nincs jogszabályi akadálya - ergo nem tilos - annak, hogy bárki használjon csillagos megjelölést a szállodájának minősítésére. Érdemesebb lenne az NGM korábbi szakértőjére hagyatkozni e tekintetben és nem a Szálloda Szövetségre hallgatni, akik maguk sem tudták megmondani, hogy miért ne lehetne használni a csillagokat (ld. keretes írás utolsó része).

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

A tökéletes vihar a turizmusban

Ma jelent meg egy újabb "dooms day" tanulmány, hogy sorra mondják le a rendezvényeket év végére és ez a veszteségek miatt újabb kb. 30.000 pályaelhagyót fog eredményezni. (Egyébként még többet is...) Újabb válság jöhet a turizmus-vendéglátásban | 24.hu A turizmus periodikus üzletág, a kereslet-kínálat év közben folyamatosan a szezonoknak megfelelően alakul. A téli hónapokban a november és a január, feburár a leggyengébb bevétel szempontjából, hagyományosan a december erős szokott lenni. Ebben az évben az is gyenge lesz.  A bevétel kieséshez tegyük mellé azt, hogy ekkor a legnagyobb a villamosenergia és gázköltség tipikusan. Hopsz, tökéletes vihar....

Van amikor nem igazán jókat mond a szakszervezet

Van amikor a munkáltatói oldali érdekképviseleti szervek, van amikor a munkavállalói szakszervezetek mondanak blődségeket. Ez utóbbira jó példa az alábbi:  Kötelező céges oltás: visszaélhetnek a helyzettel a munkáltatók - Piac&Profit - A kkv-k oldala (piacesprofit.hu) Mutassanak olyan szektort ma Magyarországon, ahol nincs munkaerőhiány. Ki az a süsü munkáltató, aki elküldene munkavállalókat jelen helyzetben? Ha el is küld, akkor sem jellemző, hogy a munkavállaló kiszolgáltatott helyzetben lenne, a mai munkanélküliségi adatok mellett, aki dolgozni szeretne ő jó eséllyel talál munkát.