Ugrás a fő tartalomra

A nagy átverő show

Biztosan mindenki hallott már a kuponokról. 50 százalék vagy magasabb kedvezménnyel adják a termékeket, a szállodák esetében a szolgáltatásokat.

Nos, nézzünk pár példát.

Egy soproni hotel:

 

70% kedvezménnyel 3 nap 2 éjszaka pár egyéb szolgáltatással 2 fő részére 19.900 forint 65.600 forint helyett.

A booking.com adatai alapján egy éjszaka 2 fő részére reggelivel 12.163 forint. Két éjszaka tehát 24.503 forint.


A szálloda saját lapja szerint a 3 éjszakat két nap ára, fejenként három éjszakára 14.500 forint, azaz összesen két fő részére 29.000. forint 3 éjszakára.

Jól látható ezek közelében sincsenek annak amit a kuponos reklám ígér.

Hasonló ajánlatokat sok helyen látni. A szálloda iparág pedig megtanulhatná végre, hogy a vendégeket nem kellene ilyen ajánlatokkal megtéveszteni.

A BEST WESTERN Pannonia Hotel **** Sopronban 2012-ben jelentős változás állt be az árpolitikánkban az új üzletvezetésnek köszönhetően. Ennek keretében felszámoltuk a legtöbb hasonló akciót (néhányat még nem sikerült, mivel meglévő szerződések kötnek). Illetve idén a minibár árakat is több mint felére csökkentettük.
Személy szerint sosem értettem miért olyan drága a minibár minden szállodában...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

A tökéletes vihar a turizmusban

Ma jelent meg egy újabb "dooms day" tanulmány, hogy sorra mondják le a rendezvényeket év végére és ez a veszteségek miatt újabb kb. 30.000 pályaelhagyót fog eredményezni. (Egyébként még többet is...) Újabb válság jöhet a turizmus-vendéglátásban | 24.hu A turizmus periodikus üzletág, a kereslet-kínálat év közben folyamatosan a szezonoknak megfelelően alakul. A téli hónapokban a november és a január, feburár a leggyengébb bevétel szempontjából, hagyományosan a december erős szokott lenni. Ebben az évben az is gyenge lesz.  A bevétel kieséshez tegyük mellé azt, hogy ekkor a legnagyobb a villamosenergia és gázköltség tipikusan. Hopsz, tökéletes vihar....

Van amikor nem igazán jókat mond a szakszervezet

Van amikor a munkáltatói oldali érdekképviseleti szervek, van amikor a munkavállalói szakszervezetek mondanak blődségeket. Ez utóbbira jó példa az alábbi:  Kötelező céges oltás: visszaélhetnek a helyzettel a munkáltatók - Piac&Profit - A kkv-k oldala (piacesprofit.hu) Mutassanak olyan szektort ma Magyarországon, ahol nincs munkaerőhiány. Ki az a süsü munkáltató, aki elküldene munkavállalókat jelen helyzetben? Ha el is küld, akkor sem jellemző, hogy a munkavállaló kiszolgáltatott helyzetben lenne, a mai munkanélküliségi adatok mellett, aki dolgozni szeretne ő jó eséllyel talál munkát.