Ugrás a fő tartalomra

A vendégértékelésekről - bevezetés

Korábban a szállodák a náluk lakó vendégekkel elégedettségi kérdőívet töltettek ki. Ez még ma is szokás, de elsősorban belső fejlesztéseket segítenek elő az ilyen kérdőívek. Marketing szempontból mára elsődlegessé váltak az online, publikus vendégértékelések. Egy szálloda lényegében ma már nem tud elbújni.
Három jelentős szereplő ezen a területen a booking.com; a tripadvisor; és a trivago. Utóbbit megvette a booking.com üzemeltetője.

A booking.com előnye, hogy csak olyanok írhatnak véleményt akik ténylegesen meg is szálltak a szállodában. A tripadvisor esetén ugyanakkor olyan értékelések is megjelennek, akik nem az adott foglalási csatornán foglaltak szobát, vagy csak beeső vendégek voltak.

A BEST WESTERN Pannonia Hotel **** Sopronban mai nap érte el a booking.com rendszeren a 400 vendégértékelést és a vendégek mesésnek minősítették a szállodát. Köszönjük!

Magyarországon jelentős szereplő az értékelések kapcsán a szallas.hu. A szállodánk itt is kiváló értékeléssel végzett.

Persze itt jön a csavar. A szállodákat üzemeltetők sosem aludhatnak és kényelmesedhetnek el, hiszen pillanatok alatt nagyot eshet a megítélése a hotelnek.

Köszönjük az eddigi véleményeket, értékeléseket. A jövőben is számítunk rájuk, hiszen a fejlődés alapja ha tudjuk mi kell a vendégnek. (Mel Gibson azért nem vagyunk (Mi kell a nőnek c. film), de a vendégeink szavára figyelünk.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

A tökéletes vihar a turizmusban

Ma jelent meg egy újabb "dooms day" tanulmány, hogy sorra mondják le a rendezvényeket év végére és ez a veszteségek miatt újabb kb. 30.000 pályaelhagyót fog eredményezni. (Egyébként még többet is...) Újabb válság jöhet a turizmus-vendéglátásban | 24.hu A turizmus periodikus üzletág, a kereslet-kínálat év közben folyamatosan a szezonoknak megfelelően alakul. A téli hónapokban a november és a január, feburár a leggyengébb bevétel szempontjából, hagyományosan a december erős szokott lenni. Ebben az évben az is gyenge lesz.  A bevétel kieséshez tegyük mellé azt, hogy ekkor a legnagyobb a villamosenergia és gázköltség tipikusan. Hopsz, tökéletes vihar....

Van amikor nem igazán jókat mond a szakszervezet

Van amikor a munkáltatói oldali érdekképviseleti szervek, van amikor a munkavállalói szakszervezetek mondanak blődségeket. Ez utóbbira jó példa az alábbi:  Kötelező céges oltás: visszaélhetnek a helyzettel a munkáltatók - Piac&Profit - A kkv-k oldala (piacesprofit.hu) Mutassanak olyan szektort ma Magyarországon, ahol nincs munkaerőhiány. Ki az a süsü munkáltató, aki elküldene munkavállalókat jelen helyzetben? Ha el is küld, akkor sem jellemző, hogy a munkavállaló kiszolgáltatott helyzetben lenne, a mai munkanélküliségi adatok mellett, aki dolgozni szeretne ő jó eséllyel talál munkát.