Ugrás a fő tartalomra

A vendégértékelésekről - bevezetés

Korábban a szállodák a náluk lakó vendégekkel elégedettségi kérdőívet töltettek ki. Ez még ma is szokás, de elsősorban belső fejlesztéseket segítenek elő az ilyen kérdőívek. Marketing szempontból mára elsődlegessé váltak az online, publikus vendégértékelések. Egy szálloda lényegében ma már nem tud elbújni.
Három jelentős szereplő ezen a területen a booking.com; a tripadvisor; és a trivago. Utóbbit megvette a booking.com üzemeltetője.

A booking.com előnye, hogy csak olyanok írhatnak véleményt akik ténylegesen meg is szálltak a szállodában. A tripadvisor esetén ugyanakkor olyan értékelések is megjelennek, akik nem az adott foglalási csatornán foglaltak szobát, vagy csak beeső vendégek voltak.

A BEST WESTERN Pannonia Hotel **** Sopronban mai nap érte el a booking.com rendszeren a 400 vendégértékelést és a vendégek mesésnek minősítették a szállodát. Köszönjük!

Magyarországon jelentős szereplő az értékelések kapcsán a szallas.hu. A szállodánk itt is kiváló értékeléssel végzett.

Persze itt jön a csavar. A szállodákat üzemeltetők sosem aludhatnak és kényelmesedhetnek el, hiszen pillanatok alatt nagyot eshet a megítélése a hotelnek.

Köszönjük az eddigi véleményeket, értékeléseket. A jövőben is számítunk rájuk, hiszen a fejlődés alapja ha tudjuk mi kell a vendégnek. (Mel Gibson azért nem vagyunk (Mi kell a nőnek c. film), de a vendégeink szavára figyelünk.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

Egyedi vagy átlagos

A szállodaiparban dolgozók jól tudják, hogy minden vendégigénynek nem lehet megfelelni. Egy-egy szálloda tipikusan kiválaszt egy, a szállodához legjobban passzoló célközönséget, majd a szállodát a célközönség átlagának igényeihez igyekszik passzintani. Nincs ebben mágia, egyszerű közgazdaságtani logika, matematika, hogy minél többen esnek a középre, annál több a potenciális olyan vendég, akinek megfelelünk. Az egyedi igényeket ezt követően pedig - néha vérrel és verejtékkel - próbálják a szállodai kollégák kielégíteni. Mire fel is született a fenti általános megjegyzés? Nos, új trend az, hogy olyan beléptető rendszereket építünk ki, amelyek esetén a vendég nem találkozik a front office munkatársaival. Foglal a vendég egy szobát a neten, kap egy visszaigazolást a mobiltelefonon lévő alkalmazásra, amelynek köszönhetően amikor megérkezik, felsétál a szobájába, majd a Bluetooth vagy NFC kapcsolat segítségével kinyitja az ajtót... Ez ma már egyes szállodákban kőkemény valóság, ahogy az ...

Hotelstars minősítés 1.

A téma amibe most kezdek több felvonásos lesz, hiszen ez az utóbbi időkben a magyar szálloda ipart terhelő egyik legnagyobb átverés. Ebben a posztban az előzményekről írok. Egészen az utóbbi évig kormányrendelet szabályozta a szállodák csillagok szerinti besorolását. Legutóbb a 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet . A kormányrendelet tavalyi módosítása azonban hatályon kívül helyezte a csillagozás szerinti besorolásra vonatkozó §-t. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége ezzel párhuzamosan kierőszakolta, hogy Magyarországon az ún. Hotelstars minősítő rendszer legyen az etalon, amely minősítésért természetesen a szövetségnek kell befizetni megfelelő összeget. A Hotelstars nem más mint egy védjegy, amely az alábbiak szerint néz ki: (forrás: Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala - nyilvántartás) Amit a védjegyekről tudni kell (idézhetnék jogszabályokat is, de az egyszerűség kedviért a SZTNH honlapjáról vettük az informácókat: A védjegyjogosultnak kizárólagos joga van arr...