Ugrás a fő tartalomra

A vendégértékelésekről - bevezetés

Korábban a szállodák a náluk lakó vendégekkel elégedettségi kérdőívet töltettek ki. Ez még ma is szokás, de elsősorban belső fejlesztéseket segítenek elő az ilyen kérdőívek. Marketing szempontból mára elsődlegessé váltak az online, publikus vendégértékelések. Egy szálloda lényegében ma már nem tud elbújni.
Három jelentős szereplő ezen a területen a booking.com; a tripadvisor; és a trivago. Utóbbit megvette a booking.com üzemeltetője.

A booking.com előnye, hogy csak olyanok írhatnak véleményt akik ténylegesen meg is szálltak a szállodában. A tripadvisor esetén ugyanakkor olyan értékelések is megjelennek, akik nem az adott foglalási csatornán foglaltak szobát, vagy csak beeső vendégek voltak.

A BEST WESTERN Pannonia Hotel **** Sopronban mai nap érte el a booking.com rendszeren a 400 vendégértékelést és a vendégek mesésnek minősítették a szállodát. Köszönjük!

Magyarországon jelentős szereplő az értékelések kapcsán a szallas.hu. A szállodánk itt is kiváló értékeléssel végzett.

Persze itt jön a csavar. A szállodákat üzemeltetők sosem aludhatnak és kényelmesedhetnek el, hiszen pillanatok alatt nagyot eshet a megítélése a hotelnek.

Köszönjük az eddigi véleményeket, értékeléseket. A jövőben is számítunk rájuk, hiszen a fejlődés alapja ha tudjuk mi kell a vendégnek. (Mel Gibson azért nem vagyunk (Mi kell a nőnek c. film), de a vendégeink szavára figyelünk.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A tökéletes vihar a turizmusban

Ma jelent meg egy újabb "dooms day" tanulmány, hogy sorra mondják le a rendezvényeket év végére és ez a veszteségek miatt újabb kb. 30.000 pályaelhagyót fog eredményezni. (Egyébként még többet is...) Újabb válság jöhet a turizmus-vendéglátásban | 24.hu A turizmus periodikus üzletág, a kereslet-kínálat év közben folyamatosan a szezonoknak megfelelően alakul. A téli hónapokban a november és a január, feburár a leggyengébb bevétel szempontjából, hagyományosan a december erős szokott lenni. Ebben az évben az is gyenge lesz.  A bevétel kieséshez tegyük mellé azt, hogy ekkor a legnagyobb a villamosenergia és gázköltség tipikusan. Hopsz, tökéletes vihar....

WiFi-t a vendégeknek

Nehéz feladat a WiFi szolgáltatás egy kisvárosban. Egy kisebb szállodában, ha sok vendég van, akkor a felhasználói élmény akár egészen rossz is lehet. Mondjuk 150 vendégből 50 youtube-ot néz, 50 meg letölt filmeket, a rendelkezésre álló sávszélesség arányosan oszlik. A legnagyobb baj még nem is ez, hanem a szállodán kívül álló okokból eredő vendég frusztráció. Lássunk egy példát. Minap megjegyzi a vendég, hogy tegnap igen gyors volt a net, ma pedig igen lassú. Első pánikot követően (nevezetesen, hogy már megint valami baj van a hálózattal), azért megvizsgáltuk a kérdést. Megmutatja, a letöltési sebessége 66,5 kb/s. Nos ez igen lassú... Kis gondolkodást követően tesztelés, minden teszt oldalon a letöltési sebesség 16-17 Mb/s. Ilyenkor már tudjuk, hogy a hiba ott van ahonnan letölt. Mit akar letölteni, kérdezzük. Filmet. Honnan? Német szerverről. Megnéztük a letöltési oldalt, hát éppen egy előző nap megjelent sorozat epizódjáról van szó. Mondani se kell, a német szerver túlterhelt volt,

Na ne. Tényleg?

Hosszú ideje írunk arról, hogy az idei piaci hatások hogyan fogják érinteni a szállodaipart. Ha sokan még csak most döbbennek erre rá, akkor érdemes a blogunkat olvasgatni :D Tetemes áremelésre kényszerül a szállodaipar (vg.hu) Egyébként a korábban sokszor megírt okokból a tetemes a várakozások szerint inkább 40-50% lesz. Sem a - sok helyen még csak most legalizálódó - bérköltség, sem az energiapiaci árak változása nem kíméli a szállodákat. A cikkben is emlegetett kb. közepes méretű szálloda esetén ezek együttes hatása 150-250 millió közé is tehető. Az napi 400.000 - 600.000. forint közötti költségnövekedés. Ha ezt levetítjük 60 szobára az kb. 10.000. forintot is elérheti / szoba / nap. Hogy is mondják sok helyen, sok szerencsét a szállodáknak!  Hogy ez miért nehéz, nos arra elég csak a keresleti görbe jellemzőit ismerni (erről hamarosan).