Ugrás a fő tartalomra

WiFi-t a vendégeknek

Nehéz feladat a WiFi szolgáltatás egy kisvárosban. Egy kisebb szállodában, ha sok vendég van, akkor a felhasználói élmény akár egészen rossz is lehet. Mondjuk 150 vendégből 50 youtube-ot néz, 50 meg letölt filmeket, a rendelkezésre álló sávszélesség arányosan oszlik. A legnagyobb baj még nem is ez, hanem a szállodán kívül álló okokból eredő vendég frusztráció. Lássunk egy példát.
Minap megjegyzi a vendég, hogy tegnap igen gyors volt a net, ma pedig igen lassú. Első pánikot követően (nevezetesen, hogy már megint valami baj van a hálózattal), azért megvizsgáltuk a kérdést. Megmutatja, a letöltési sebessége 66,5 kb/s. Nos ez igen lassú... Kis gondolkodást követően tesztelés, minden teszt oldalon a letöltési sebesség 16-17 Mb/s. Ilyenkor már tudjuk, hogy a hiba ott van ahonnan letölt. Mit akar letölteni, kérdezzük. Filmet. Honnan? Német szerverről. Megnéztük a letöltési oldalt, hát éppen egy előző nap megjelent sorozat epizódjáról van szó. Mondani se kell, a német szerver túlterhelt volt, így ő csak lassú sávszélességet kapott onnan.
És mi ebben a legnehezebb? Mindezt elmagyarázni a vendégnek úgy, hogy ne érezze sértőnek, ne legyen túl komplikált és ne az maradjon benne meg, hogy nem volt elég gyors a net...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

A tökéletes vihar a turizmusban

Ma jelent meg egy újabb "dooms day" tanulmány, hogy sorra mondják le a rendezvényeket év végére és ez a veszteségek miatt újabb kb. 30.000 pályaelhagyót fog eredményezni. (Egyébként még többet is...) Újabb válság jöhet a turizmus-vendéglátásban | 24.hu A turizmus periodikus üzletág, a kereslet-kínálat év közben folyamatosan a szezonoknak megfelelően alakul. A téli hónapokban a november és a január, feburár a leggyengébb bevétel szempontjából, hagyományosan a december erős szokott lenni. Ebben az évben az is gyenge lesz.  A bevétel kieséshez tegyük mellé azt, hogy ekkor a legnagyobb a villamosenergia és gázköltség tipikusan. Hopsz, tökéletes vihar....

Van amikor nem igazán jókat mond a szakszervezet

Van amikor a munkáltatói oldali érdekképviseleti szervek, van amikor a munkavállalói szakszervezetek mondanak blődségeket. Ez utóbbira jó példa az alábbi:  Kötelező céges oltás: visszaélhetnek a helyzettel a munkáltatók - Piac&Profit - A kkv-k oldala (piacesprofit.hu) Mutassanak olyan szektort ma Magyarországon, ahol nincs munkaerőhiány. Ki az a süsü munkáltató, aki elküldene munkavállalókat jelen helyzetben? Ha el is küld, akkor sem jellemző, hogy a munkavállaló kiszolgáltatott helyzetben lenne, a mai munkanélküliségi adatok mellett, aki dolgozni szeretne ő jó eséllyel talál munkát.