Ugrás a fő tartalomra

Turisztikai mocsár

 Ha vannak egyes szereplők akik még nem döbbentek rá, akkor itt az ideje rádöbbenni, hogy a turizmus jelenleg egy mocsár (hívhatnánk pénznyelőnek is). Egyre mélyebbre süllyed benne az ember, minél inkább ki szeretne lábalni a válságból.

A legújabb intézkedés (SZÉP kártya költések élelmiszerre is használhatóak) éppen abbna az időben lesz hatással a keresleti oldalra, amikor a szerzonális turisztikai iparág egyébként is gyenge (vírustól függetlenül is, de most különösen). 

Ahogy szinte minden bejegyzésünkben utalunk rá, a szállodák arányaiban magas állandó költségekkel üzemelnek. A költségeket a szállodák az összes vendég között kell megosszák, tehát minél kevesebb a vendég, annál többet kell elkérni egy vendégtől, hogy a költségeket le tudja fedezni a szálloda. Nem nehéz belátni, ha 100 egység a költségem és 100 vendég van, akkor vendégenként 1 egységet kell kérnem. Ha 50 vendég van, akkor 2-őt, ha 10 vendég, akkor pedig 10 egységet. (Most nem foglalkozom a változó költséggel, mert az a szállodák esetében elenyészően kicsi az állandó költségekhez képest.)

A 100 vendég és 10 vendég között, tehát az 1 egység és 10 egység között 1000%-os különbség van. Nem kicsi, nagy. 

A legújabb kormányzati intézkedés a keresleti oldalt csökkenti, tehát kevesebb vendég lesz a szállodákban. Ami ahhoz vezet, hogy - különösen a gáz- és villamosernergia árak növekedése mellett - tovább kell növelni a szállodai szolgáltatások árait.

(Majd később még írunk erről, de ez lényegében a panzió és airbnb típusú lakásbérbeadások felé tereli a piacot, mivel ott nincsenek nagy állandó költségek, ott könnyen lehet alacsonyan tartani az árakat a szállodákhoz képest.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

Egyedi vagy átlagos

A szállodaiparban dolgozók jól tudják, hogy minden vendégigénynek nem lehet megfelelni. Egy-egy szálloda tipikusan kiválaszt egy, a szállodához legjobban passzoló célközönséget, majd a szállodát a célközönség átlagának igényeihez igyekszik passzintani. Nincs ebben mágia, egyszerű közgazdaságtani logika, matematika, hogy minél többen esnek a középre, annál több a potenciális olyan vendég, akinek megfelelünk. Az egyedi igényeket ezt követően pedig - néha vérrel és verejtékkel - próbálják a szállodai kollégák kielégíteni. Mire fel is született a fenti általános megjegyzés? Nos, új trend az, hogy olyan beléptető rendszereket építünk ki, amelyek esetén a vendég nem találkozik a front office munkatársaival. Foglal a vendég egy szobát a neten, kap egy visszaigazolást a mobiltelefonon lévő alkalmazásra, amelynek köszönhetően amikor megérkezik, felsétál a szobájába, majd a Bluetooth vagy NFC kapcsolat segítségével kinyitja az ajtót... Ez ma már egyes szállodákban kőkemény valóság, ahogy az ...

Hotelstars minősítés 1.

A téma amibe most kezdek több felvonásos lesz, hiszen ez az utóbbi időkben a magyar szálloda ipart terhelő egyik legnagyobb átverés. Ebben a posztban az előzményekről írok. Egészen az utóbbi évig kormányrendelet szabályozta a szállodák csillagok szerinti besorolását. Legutóbb a 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet . A kormányrendelet tavalyi módosítása azonban hatályon kívül helyezte a csillagozás szerinti besorolásra vonatkozó §-t. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége ezzel párhuzamosan kierőszakolta, hogy Magyarországon az ún. Hotelstars minősítő rendszer legyen az etalon, amely minősítésért természetesen a szövetségnek kell befizetni megfelelő összeget. A Hotelstars nem más mint egy védjegy, amely az alábbiak szerint néz ki: (forrás: Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala - nyilvántartás) Amit a védjegyekről tudni kell (idézhetnék jogszabályokat is, de az egyszerűség kedviért a SZTNH honlapjáról vettük az informácókat: A védjegyjogosultnak kizárólagos joga van arr...