Ugrás a fő tartalomra

Turisztikai mocsár

 Ha vannak egyes szereplők akik még nem döbbentek rá, akkor itt az ideje rádöbbenni, hogy a turizmus jelenleg egy mocsár (hívhatnánk pénznyelőnek is). Egyre mélyebbre süllyed benne az ember, minél inkább ki szeretne lábalni a válságból.

A legújabb intézkedés (SZÉP kártya költések élelmiszerre is használhatóak) éppen abbna az időben lesz hatással a keresleti oldalra, amikor a szerzonális turisztikai iparág egyébként is gyenge (vírustól függetlenül is, de most különösen). 

Ahogy szinte minden bejegyzésünkben utalunk rá, a szállodák arányaiban magas állandó költségekkel üzemelnek. A költségeket a szállodák az összes vendég között kell megosszák, tehát minél kevesebb a vendég, annál többet kell elkérni egy vendégtől, hogy a költségeket le tudja fedezni a szálloda. Nem nehéz belátni, ha 100 egység a költségem és 100 vendég van, akkor vendégenként 1 egységet kell kérnem. Ha 50 vendég van, akkor 2-őt, ha 10 vendég, akkor pedig 10 egységet. (Most nem foglalkozom a változó költséggel, mert az a szállodák esetében elenyészően kicsi az állandó költségekhez képest.)

A 100 vendég és 10 vendég között, tehát az 1 egység és 10 egység között 1000%-os különbség van. Nem kicsi, nagy. 

A legújabb kormányzati intézkedés a keresleti oldalt csökkenti, tehát kevesebb vendég lesz a szállodákban. Ami ahhoz vezet, hogy - különösen a gáz- és villamosernergia árak növekedése mellett - tovább kell növelni a szállodai szolgáltatások árait.

(Majd később még írunk erről, de ez lényegében a panzió és airbnb típusú lakásbérbeadások felé tereli a piacot, mivel ott nincsenek nagy állandó költségek, ott könnyen lehet alacsonyan tartani az árakat a szállodákhoz képest.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

A tökéletes vihar a turizmusban

Ma jelent meg egy újabb "dooms day" tanulmány, hogy sorra mondják le a rendezvényeket év végére és ez a veszteségek miatt újabb kb. 30.000 pályaelhagyót fog eredményezni. (Egyébként még többet is...) Újabb válság jöhet a turizmus-vendéglátásban | 24.hu A turizmus periodikus üzletág, a kereslet-kínálat év közben folyamatosan a szezonoknak megfelelően alakul. A téli hónapokban a november és a január, feburár a leggyengébb bevétel szempontjából, hagyományosan a december erős szokott lenni. Ebben az évben az is gyenge lesz.  A bevétel kieséshez tegyük mellé azt, hogy ekkor a legnagyobb a villamosenergia és gázköltség tipikusan. Hopsz, tökéletes vihar....

Van amikor nem igazán jókat mond a szakszervezet

Van amikor a munkáltatói oldali érdekképviseleti szervek, van amikor a munkavállalói szakszervezetek mondanak blődségeket. Ez utóbbira jó példa az alábbi:  Kötelező céges oltás: visszaélhetnek a helyzettel a munkáltatók - Piac&Profit - A kkv-k oldala (piacesprofit.hu) Mutassanak olyan szektort ma Magyarországon, ahol nincs munkaerőhiány. Ki az a süsü munkáltató, aki elküldene munkavállalókat jelen helyzetben? Ha el is küld, akkor sem jellemző, hogy a munkavállaló kiszolgáltatott helyzetben lenne, a mai munkanélküliségi adatok mellett, aki dolgozni szeretne ő jó eséllyel talál munkát.