Ugrás a fő tartalomra

Omnibus irányelv, szálláshely és árak

 Mai nap a Booking.com az alábbi üzenetet küldte.

"Kedves Partnerünk!

Azért írunk Önnek, hogy tájékoztassuk, 2022. május 28-tól új jogszabály lép hatályba: az Omnibusz irányelv célja a fogyasztók jogainak javítása az Európai Unióban (EU) és az Európai Gazdasági Térségben (EGT).

A kedvezményadás az egyik olyan téma, melyet lefed az Omnibusz irányelv. A 6a. cikkely új kedvezményadási szabályt határoz meg, amely hatással lehet az ügyfeleknek kínált kedvezményekre a Booking.comon.

Az új kedvezményadási szabály szerint az árcsökkentés bejelentésében fel kell tüntetni az előző árat is, amely a legalacsonyabb kínált árat jelenti azon időszakra, amely nem lehet rövidebb, mint az árcsökkentés alkalmazását megelőző 30 nap.

Mit jelent ez szállása számára?

Ha kedvezményt kínál egy adott szoba és ár kombinációjára, az alapárnak (pontosan ugyanannak a szobának és árnak a kombinációja) az elmúlt 30 nap legalacsonyabb árának kell lennie. Az alapár az, amellyel szemben a kedvezmény alkalmazásra kerül – ezt egy áthúzott árként jelenítjük meg platformunkon az ügyfeleknek.

2022. május 28-tól, amikor kedvezményeket kínál a Booking.comon, meg kell győződnie arról, hogy megfelel-e a fent meghatározott feltételeknek."

A fenti üzenettel csak az alábbi néhány apró probléma van.

1. Az Omnibus irányelv (2019/2161) az alábbiakat írja. A 98/6/EK irányelvbe az alábbi cikk kerül beillesztésre... 6a. cikk ... és ennek szövege.

2. Az irányelv, amibe viszont be kell illeszteni (ez lenne a 98/6/EK irányelv) az nem vonatkozik a szolgáltatásokra.

Ezt egyébként könnyedén meglehet találni az Európai Bizottság oldalán is.

Illetve az Omnibus irányelv magyar átültetése e tekinteben az árrendeletbe történt (4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes rendelet a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól). A vonatkozó irányelv rendelkezése a 2/A. §-ba került beiktatásra, amely a termékekre vonatkozik csak. A szolgáltatásokat külön értelemben és külön rendelkezések vonatkozásában használja csak a jogszabály.

A Booking.com a szállodák által fizetett gigantikus jutalékbevételeiből lehetett volna valami jó ügyvédnek is fizetni...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

A tökéletes vihar a turizmusban

Ma jelent meg egy újabb "dooms day" tanulmány, hogy sorra mondják le a rendezvényeket év végére és ez a veszteségek miatt újabb kb. 30.000 pályaelhagyót fog eredményezni. (Egyébként még többet is...) Újabb válság jöhet a turizmus-vendéglátásban | 24.hu A turizmus periodikus üzletág, a kereslet-kínálat év közben folyamatosan a szezonoknak megfelelően alakul. A téli hónapokban a november és a január, feburár a leggyengébb bevétel szempontjából, hagyományosan a december erős szokott lenni. Ebben az évben az is gyenge lesz.  A bevétel kieséshez tegyük mellé azt, hogy ekkor a legnagyobb a villamosenergia és gázköltség tipikusan. Hopsz, tökéletes vihar....

Van amikor nem igazán jókat mond a szakszervezet

Van amikor a munkáltatói oldali érdekképviseleti szervek, van amikor a munkavállalói szakszervezetek mondanak blődségeket. Ez utóbbira jó példa az alábbi:  Kötelező céges oltás: visszaélhetnek a helyzettel a munkáltatók - Piac&Profit - A kkv-k oldala (piacesprofit.hu) Mutassanak olyan szektort ma Magyarországon, ahol nincs munkaerőhiány. Ki az a süsü munkáltató, aki elküldene munkavállalókat jelen helyzetben? Ha el is küld, akkor sem jellemző, hogy a munkavállaló kiszolgáltatott helyzetben lenne, a mai munkanélküliségi adatok mellett, aki dolgozni szeretne ő jó eséllyel talál munkát.