Ugrás a fő tartalomra

Szállodai internet

Nem is olyan rég még kifejezetten nehézkes volt az, hogy amikor utazunk akkor folyamatosan kapcsolatban legyünk. A legújabb technológiáknak és a gyarapodó mobil csomagoknak köszönhetően az alaővető szüksgéleteit az örökkön kapcsolatban lenni kívánók ki tudják elégíteni. Vannak azonban olyan igények, amelyeket ez nem tud kielégyíteni, így pl. videok nézése, nagyobb fájlok letöltése, kellően sebes és stabil VPN kapcsolat, ill. külföldre utazás.

Ilyen esetekben ma már mondhatjuk alapszolgáltatás a szállodai wifi és mellette a kiegészítő vezetékes Internet. Hogy ezt milyen módon oldják meg a szállodák az már egy következő kérdés. Mára a szállodák jelentős része kínál ingyen WIFI-t, egy felmérés szerint pl. kétharmada. A szállodák egy része azonban ezzel is trükközik, pl. csak bizonyos ideig ingyenes, csak akkor ha belépünk atörzsvendég programba, stb.

Szállodánk jóideig egy külső szolgáltatótól vette igénybe a házon belüli WIFI szolgáltatást és kínálta ingyenesen a vendégeknek. Egy olyan szolgáltatás esetén ahol több mint egy millió forintot fizetünk ki évente, az ember elvárná, hogy az rendesen működjön. Az elmúlt időszakban azonban elkezdtek szaporodni a panaszok, melyek a bejelentések ellenére sem csökkentek. Éppen pár hete vett drámai mértéket a dolog, mikor több szobából is komoly panaszok érkeztek. Ezt követően sikerült feltérképezni a WIFI rendszert. A döbbenetes tapasztalat az volt hogy a telepített 9 eszközből négy működött.

Azonnali csere mellett döntöttünk és a nagyvállalati eszközökte specializálódott CISCO eszközökkel telepakoltuk a szállodát. Örömmel jelenthetjük, hogy megszűntettük a házban a nehézkes vagy problémás WIFI kapcsolódást és immár stabil, 21. századi szolgáltatásba lehet része a vendégeknek.

Ha kíváncsi, hogy a környezetében milyen WIFI lefedettség van, netalán optimalizálni vagy ellenőrizni szeretne valamit, ajánljuk Önöknek a figyelmébe is az alábbi ingyenes programot: inSSIDer.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

Egyedi vagy átlagos

A szállodaiparban dolgozók jól tudják, hogy minden vendégigénynek nem lehet megfelelni. Egy-egy szálloda tipikusan kiválaszt egy, a szállodához legjobban passzoló célközönséget, majd a szállodát a célközönség átlagának igényeihez igyekszik passzintani. Nincs ebben mágia, egyszerű közgazdaságtani logika, matematika, hogy minél többen esnek a középre, annál több a potenciális olyan vendég, akinek megfelelünk. Az egyedi igényeket ezt követően pedig - néha vérrel és verejtékkel - próbálják a szállodai kollégák kielégíteni. Mire fel is született a fenti általános megjegyzés? Nos, új trend az, hogy olyan beléptető rendszereket építünk ki, amelyek esetén a vendég nem találkozik a front office munkatársaival. Foglal a vendég egy szobát a neten, kap egy visszaigazolást a mobiltelefonon lévő alkalmazásra, amelynek köszönhetően amikor megérkezik, felsétál a szobájába, majd a Bluetooth vagy NFC kapcsolat segítségével kinyitja az ajtót... Ez ma már egyes szállodákban kőkemény valóság, ahogy az ...

Hotelstars minősítés 1.

A téma amibe most kezdek több felvonásos lesz, hiszen ez az utóbbi időkben a magyar szálloda ipart terhelő egyik legnagyobb átverés. Ebben a posztban az előzményekről írok. Egészen az utóbbi évig kormányrendelet szabályozta a szállodák csillagok szerinti besorolását. Legutóbb a 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet . A kormányrendelet tavalyi módosítása azonban hatályon kívül helyezte a csillagozás szerinti besorolásra vonatkozó §-t. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége ezzel párhuzamosan kierőszakolta, hogy Magyarországon az ún. Hotelstars minősítő rendszer legyen az etalon, amely minősítésért természetesen a szövetségnek kell befizetni megfelelő összeget. A Hotelstars nem más mint egy védjegy, amely az alábbiak szerint néz ki: (forrás: Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala - nyilvántartás) Amit a védjegyekről tudni kell (idézhetnék jogszabályokat is, de az egyszerűség kedviért a SZTNH honlapjáról vettük az informácókat: A védjegyjogosultnak kizárólagos joga van arr...