Ugrás a fő tartalomra

Szállodai internet

A minap írtunk a szállodai internet nehézségeiről. Két újdonság:

1. A világ egyik nagy lánca alapvető Internetet (a lassú verziót), elérhetővé tesz minden szállodájában ingyenesen. Szerintünk ez alapkövetelmény kellene, hogy legyen évek óta, mint ahogy a BEST WESTERN lánc meg is követeli tagjaitól. A mostani lépése az InterContinental-nak persze a korábbi bejegyzésünkben említett egyik korlátozással hozzáférhető csak, nevezetesen, ha "törzsvendéggé" válunk.

2. Minap vedonatúj, világklasszis termékekkel fejlesztettünk a szállodai Internet szolgáltatást. Ugyanakkor az egyik problémánk, hogy a vendégek számítógép beállításai miatt, néha-néha (sajnos a szükségesnél gyakrabban) előfordul, hogy a vendég nem tud kapcsolódni, vagy nem azonnal, vagy csak a gép újraindítását követően. Sajnos ez egy állandó jelenség és még inkább sajnos, hogy igazából nem tudunk semmit tenni ellene. A minap készítettem egy statisztikát és e szerint a vendégpanaszok esetén 98%-ban minden rendben volt az Internettel, csak a vendég számítógépével volt a "probléma". Nehéz kérdés, mert persze ilyenkor is a vendégnek van igaza, holott nagyon szeretnénk ha ez a probléma nem merülne fel, csak tenni nem tudunk ellene.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

A tökéletes vihar a turizmusban

Ma jelent meg egy újabb "dooms day" tanulmány, hogy sorra mondják le a rendezvényeket év végére és ez a veszteségek miatt újabb kb. 30.000 pályaelhagyót fog eredményezni. (Egyébként még többet is...) Újabb válság jöhet a turizmus-vendéglátásban | 24.hu A turizmus periodikus üzletág, a kereslet-kínálat év közben folyamatosan a szezonoknak megfelelően alakul. A téli hónapokban a november és a január, feburár a leggyengébb bevétel szempontjából, hagyományosan a december erős szokott lenni. Ebben az évben az is gyenge lesz.  A bevétel kieséshez tegyük mellé azt, hogy ekkor a legnagyobb a villamosenergia és gázköltség tipikusan. Hopsz, tökéletes vihar....

Van amikor nem igazán jókat mond a szakszervezet

Van amikor a munkáltatói oldali érdekképviseleti szervek, van amikor a munkavállalói szakszervezetek mondanak blődségeket. Ez utóbbira jó példa az alábbi:  Kötelező céges oltás: visszaélhetnek a helyzettel a munkáltatók - Piac&Profit - A kkv-k oldala (piacesprofit.hu) Mutassanak olyan szektort ma Magyarországon, ahol nincs munkaerőhiány. Ki az a süsü munkáltató, aki elküldene munkavállalókat jelen helyzetben? Ha el is küld, akkor sem jellemző, hogy a munkavállaló kiszolgáltatott helyzetben lenne, a mai munkanélküliségi adatok mellett, aki dolgozni szeretne ő jó eséllyel talál munkát.