Ugrás a fő tartalomra

Egy szoba költségei

Sok, vagy kevés 10.000. forint egy kétágyas szobáért? A blog annak kapcsán született, hogy közel két hónap alatt egy szálloda vendégei elhordták a frissan vásárolt 1.300. forintba kerülő szauna törölközők felét.
Ha a szállóvendég OTA-n (pl. booking.com, expedia) foglal, akkor lejön 15% az árból közvetítői jutalék címen.
Marad 8.500. forint.
Az eredeti ár után meg kell fizetni 18% áfát, ami 1.800. forint.
Marad 6.700. forint.
A reggeli, amely tipikusan benne van az árban, alapanyag kb. 1.000. forint/fő.
Marad 4.700. forint.
Azon változó költségek, amelyek csak azért merülnek fel, mert egy vendég lakik a szobában (ténylegesen elfogyasztott energia, törölközők mosása, szappan, WC papír, stb.), nagyjából 2.500. forintra tehetőek.
Marad 2.200. forint.
Ebből kell állni minden egyéb költségek, mint munkabérek, takarítás, fűtés, közös terek világítása, parkolás, sózás, utac takarítás, Internet előfizetés és így tovább oldalakon keresztül.

Az jól látható, hogy az intenzív verseny jót tesz a szállodai áraknak. Ugyanakkor a szállodaipar szuprakompetitív, így minden váratlan költség jelentős fejtörést okozhat egy szállodának, szállásadónak.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

A tökéletes vihar a turizmusban

Ma jelent meg egy újabb "dooms day" tanulmány, hogy sorra mondják le a rendezvényeket év végére és ez a veszteségek miatt újabb kb. 30.000 pályaelhagyót fog eredményezni. (Egyébként még többet is...) Újabb válság jöhet a turizmus-vendéglátásban | 24.hu A turizmus periodikus üzletág, a kereslet-kínálat év közben folyamatosan a szezonoknak megfelelően alakul. A téli hónapokban a november és a január, feburár a leggyengébb bevétel szempontjából, hagyományosan a december erős szokott lenni. Ebben az évben az is gyenge lesz.  A bevétel kieséshez tegyük mellé azt, hogy ekkor a legnagyobb a villamosenergia és gázköltség tipikusan. Hopsz, tökéletes vihar....

Van amikor nem igazán jókat mond a szakszervezet

Van amikor a munkáltatói oldali érdekképviseleti szervek, van amikor a munkavállalói szakszervezetek mondanak blődségeket. Ez utóbbira jó példa az alábbi:  Kötelező céges oltás: visszaélhetnek a helyzettel a munkáltatók - Piac&Profit - A kkv-k oldala (piacesprofit.hu) Mutassanak olyan szektort ma Magyarországon, ahol nincs munkaerőhiány. Ki az a süsü munkáltató, aki elküldene munkavállalókat jelen helyzetben? Ha el is küld, akkor sem jellemző, hogy a munkavállaló kiszolgáltatott helyzetben lenne, a mai munkanélküliségi adatok mellett, aki dolgozni szeretne ő jó eséllyel talál munkát.