Ugrás a fő tartalomra

Egy szoba költségei

Sok, vagy kevés 10.000. forint egy kétágyas szobáért? A blog annak kapcsán született, hogy közel két hónap alatt egy szálloda vendégei elhordták a frissan vásárolt 1.300. forintba kerülő szauna törölközők felét.
Ha a szállóvendég OTA-n (pl. booking.com, expedia) foglal, akkor lejön 15% az árból közvetítői jutalék címen.
Marad 8.500. forint.
Az eredeti ár után meg kell fizetni 18% áfát, ami 1.800. forint.
Marad 6.700. forint.
A reggeli, amely tipikusan benne van az árban, alapanyag kb. 1.000. forint/fő.
Marad 4.700. forint.
Azon változó költségek, amelyek csak azért merülnek fel, mert egy vendég lakik a szobában (ténylegesen elfogyasztott energia, törölközők mosása, szappan, WC papír, stb.), nagyjából 2.500. forintra tehetőek.
Marad 2.200. forint.
Ebből kell állni minden egyéb költségek, mint munkabérek, takarítás, fűtés, közös terek világítása, parkolás, sózás, utac takarítás, Internet előfizetés és így tovább oldalakon keresztül.

Az jól látható, hogy az intenzív verseny jót tesz a szállodai áraknak. Ugyanakkor a szállodaipar szuprakompetitív, így minden váratlan költség jelentős fejtörést okozhat egy szállodának, szállásadónak.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

Egyedi vagy átlagos

A szállodaiparban dolgozók jól tudják, hogy minden vendégigénynek nem lehet megfelelni. Egy-egy szálloda tipikusan kiválaszt egy, a szállodához legjobban passzoló célközönséget, majd a szállodát a célközönség átlagának igényeihez igyekszik passzintani. Nincs ebben mágia, egyszerű közgazdaságtani logika, matematika, hogy minél többen esnek a középre, annál több a potenciális olyan vendég, akinek megfelelünk. Az egyedi igényeket ezt követően pedig - néha vérrel és verejtékkel - próbálják a szállodai kollégák kielégíteni. Mire fel is született a fenti általános megjegyzés? Nos, új trend az, hogy olyan beléptető rendszereket építünk ki, amelyek esetén a vendég nem találkozik a front office munkatársaival. Foglal a vendég egy szobát a neten, kap egy visszaigazolást a mobiltelefonon lévő alkalmazásra, amelynek köszönhetően amikor megérkezik, felsétál a szobájába, majd a Bluetooth vagy NFC kapcsolat segítségével kinyitja az ajtót... Ez ma már egyes szállodákban kőkemény valóság, ahogy az ...

Hotelstars minősítés 1.

A téma amibe most kezdek több felvonásos lesz, hiszen ez az utóbbi időkben a magyar szálloda ipart terhelő egyik legnagyobb átverés. Ebben a posztban az előzményekről írok. Egészen az utóbbi évig kormányrendelet szabályozta a szállodák csillagok szerinti besorolását. Legutóbb a 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet . A kormányrendelet tavalyi módosítása azonban hatályon kívül helyezte a csillagozás szerinti besorolásra vonatkozó §-t. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége ezzel párhuzamosan kierőszakolta, hogy Magyarországon az ún. Hotelstars minősítő rendszer legyen az etalon, amely minősítésért természetesen a szövetségnek kell befizetni megfelelő összeget. A Hotelstars nem más mint egy védjegy, amely az alábbiak szerint néz ki: (forrás: Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala - nyilvántartás) Amit a védjegyekről tudni kell (idézhetnék jogszabályokat is, de az egyszerűség kedviért a SZTNH honlapjáról vettük az informácókat: A védjegyjogosultnak kizárólagos joga van arr...