Többször szó esett már az ún. OTA azaz online utazásközvetítő portálokról, mint pl. a Booking.com, vagy ez Expedia. Aki szétnéz a spektrumon hamar látja, hogy ezekből több száz van, megkockáztatjuk, akár Magyarországon is van 100 körül.
A nagy portálok - sokak szerint versenykorlátozó módon - árparitási kikötéseket alkalmaznak a szerződésekben, azaz pl. egy booking.com kiköti, hogy azonos szobát, azonos feltételekkel más OTA-nál nem lehet olcsóbban adni. A szálloda ilyenkor szabadon ahtározhatja meg az árat, de gondoskodnia kell, hogy minden OTA estén azonos legyen. Mielőtt valaki azt hinné az OTA-k nem tudnak több száz versenytársat ellenőrizni, szofisztikált rendszereik vannak, amellyel automatikusan számítógép ellenőrzi ezt.
Egy szálloda számára ilyen mennyiségű portál - még ha rendelkezésre állnak ehhez is szoftverek - lényegében kezelhetetlen mennyiség, főleg arra tekintettel, hogy a foglalások java része a legnagyobb OTA-któl érkezik. Éppen ezért a kicsik esetén sokszor nem marad erőforrás az adatok, árak, stb. frissítésére... Ez pedig a nagyok piaci helyzetét javítja tovább.
A nagy portálok - sokak szerint versenykorlátozó módon - árparitási kikötéseket alkalmaznak a szerződésekben, azaz pl. egy booking.com kiköti, hogy azonos szobát, azonos feltételekkel más OTA-nál nem lehet olcsóbban adni. A szálloda ilyenkor szabadon ahtározhatja meg az árat, de gondoskodnia kell, hogy minden OTA estén azonos legyen. Mielőtt valaki azt hinné az OTA-k nem tudnak több száz versenytársat ellenőrizni, szofisztikált rendszereik vannak, amellyel automatikusan számítógép ellenőrzi ezt.
Egy szálloda számára ilyen mennyiségű portál - még ha rendelkezésre állnak ehhez is szoftverek - lényegében kezelhetetlen mennyiség, főleg arra tekintettel, hogy a foglalások java része a legnagyobb OTA-któl érkezik. Éppen ezért a kicsik esetén sokszor nem marad erőforrás az adatok, árak, stb. frissítésére... Ez pedig a nagyok piaci helyzetét javítja tovább.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése