Ugrás a fő tartalomra

Foglalások - trükk

A szállodák akár napi többször is változtathatják az áraikat. Lényegében úgy működnek mint egy repülőgéptársaság. Az alábbi tipp egy win-win helyzetet eredményez, azaz mind a szálloda, mind a vendég nyer vele.

A vendégek jelentős része egy ún. OTA (online travel agenca) segítségével foglal (mint pl. booking.com).

Az érkezést megelőző nap érdemes megnézni a szálloda árait a foglalási rendszeren és akár találunk jobb árat a foglaláshoz képest, akár nem, érdemes írni, vagy felhívni a szállodát és közölni, hogy milyen árat látunk. A szálloda érdeke, hogy legalább olyan árat adjon mint amit látunk, de akár annál jobb árat is adhat. (Figyeljönk, hogy ahol foglaltunk és amilyen feltételekkel foglaltunk, lehetővé teszik-e az ingyenes lemondást és ha igen, akkor milyen időn belül!)

Miért nyer ezen mindenki?

A vendég kedvezőbb, vagy ugyan olyan árat kap.

A szálloda általában 15% vagy még több jutalékot fizet a vendég után. Ha ennél kisebb kedvezményt ad a vendégnek és nem kell fizetnie az OTA-nak, akkor az az összeg a szállodában marad és a szálloda fejlesztésére fordítható.
Lásd még: Re-Book Your Hotel Before You Check In to Save Cash on Vacation

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A tökéletes vihar a turizmusban

Ma jelent meg egy újabb "dooms day" tanulmány, hogy sorra mondják le a rendezvényeket év végére és ez a veszteségek miatt újabb kb. 30.000 pályaelhagyót fog eredményezni. (Egyébként még többet is...) Újabb válság jöhet a turizmus-vendéglátásban | 24.hu A turizmus periodikus üzletág, a kereslet-kínálat év közben folyamatosan a szezonoknak megfelelően alakul. A téli hónapokban a november és a január, feburár a leggyengébb bevétel szempontjából, hagyományosan a december erős szokott lenni. Ebben az évben az is gyenge lesz.  A bevétel kieséshez tegyük mellé azt, hogy ekkor a legnagyobb a villamosenergia és gázköltség tipikusan. Hopsz, tökéletes vihar....

WiFi-t a vendégeknek

Nehéz feladat a WiFi szolgáltatás egy kisvárosban. Egy kisebb szállodában, ha sok vendég van, akkor a felhasználói élmény akár egészen rossz is lehet. Mondjuk 150 vendégből 50 youtube-ot néz, 50 meg letölt filmeket, a rendelkezésre álló sávszélesség arányosan oszlik. A legnagyobb baj még nem is ez, hanem a szállodán kívül álló okokból eredő vendég frusztráció. Lássunk egy példát. Minap megjegyzi a vendég, hogy tegnap igen gyors volt a net, ma pedig igen lassú. Első pánikot követően (nevezetesen, hogy már megint valami baj van a hálózattal), azért megvizsgáltuk a kérdést. Megmutatja, a letöltési sebessége 66,5 kb/s. Nos ez igen lassú... Kis gondolkodást követően tesztelés, minden teszt oldalon a letöltési sebesség 16-17 Mb/s. Ilyenkor már tudjuk, hogy a hiba ott van ahonnan letölt. Mit akar letölteni, kérdezzük. Filmet. Honnan? Német szerverről. Megnéztük a letöltési oldalt, hát éppen egy előző nap megjelent sorozat epizódjáról van szó. Mondani se kell, a német szerver túlterhelt volt,

Na ne. Tényleg?

Hosszú ideje írunk arról, hogy az idei piaci hatások hogyan fogják érinteni a szállodaipart. Ha sokan még csak most döbbennek erre rá, akkor érdemes a blogunkat olvasgatni :D Tetemes áremelésre kényszerül a szállodaipar (vg.hu) Egyébként a korábban sokszor megírt okokból a tetemes a várakozások szerint inkább 40-50% lesz. Sem a - sok helyen még csak most legalizálódó - bérköltség, sem az energiapiaci árak változása nem kíméli a szállodákat. A cikkben is emlegetett kb. közepes méretű szálloda esetén ezek együttes hatása 150-250 millió közé is tehető. Az napi 400.000 - 600.000. forint közötti költségnövekedés. Ha ezt levetítjük 60 szobára az kb. 10.000. forintot is elérheti / szoba / nap. Hogy is mondják sok helyen, sok szerencsét a szállodáknak!  Hogy ez miért nehéz, nos arra elég csak a keresleti görbe jellemzőit ismerni (erről hamarosan).