Ugrás a fő tartalomra

Foglalások - trükk

A szállodák akár napi többször is változtathatják az áraikat. Lényegében úgy működnek mint egy repülőgéptársaság. Az alábbi tipp egy win-win helyzetet eredményez, azaz mind a szálloda, mind a vendég nyer vele.

A vendégek jelentős része egy ún. OTA (online travel agenca) segítségével foglal (mint pl. booking.com).

Az érkezést megelőző nap érdemes megnézni a szálloda árait a foglalási rendszeren és akár találunk jobb árat a foglaláshoz képest, akár nem, érdemes írni, vagy felhívni a szállodát és közölni, hogy milyen árat látunk. A szálloda érdeke, hogy legalább olyan árat adjon mint amit látunk, de akár annál jobb árat is adhat. (Figyeljönk, hogy ahol foglaltunk és amilyen feltételekkel foglaltunk, lehetővé teszik-e az ingyenes lemondást és ha igen, akkor milyen időn belül!)

Miért nyer ezen mindenki?

A vendég kedvezőbb, vagy ugyan olyan árat kap.

A szálloda általában 15% vagy még több jutalékot fizet a vendég után. Ha ennél kisebb kedvezményt ad a vendégnek és nem kell fizetnie az OTA-nak, akkor az az összeg a szállodában marad és a szálloda fejlesztésére fordítható.
Lásd még: Re-Book Your Hotel Before You Check In to Save Cash on Vacation

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

Egyedi vagy átlagos

A szállodaiparban dolgozók jól tudják, hogy minden vendégigénynek nem lehet megfelelni. Egy-egy szálloda tipikusan kiválaszt egy, a szállodához legjobban passzoló célközönséget, majd a szállodát a célközönség átlagának igényeihez igyekszik passzintani. Nincs ebben mágia, egyszerű közgazdaságtani logika, matematika, hogy minél többen esnek a középre, annál több a potenciális olyan vendég, akinek megfelelünk. Az egyedi igényeket ezt követően pedig - néha vérrel és verejtékkel - próbálják a szállodai kollégák kielégíteni. Mire fel is született a fenti általános megjegyzés? Nos, új trend az, hogy olyan beléptető rendszereket építünk ki, amelyek esetén a vendég nem találkozik a front office munkatársaival. Foglal a vendég egy szobát a neten, kap egy visszaigazolást a mobiltelefonon lévő alkalmazásra, amelynek köszönhetően amikor megérkezik, felsétál a szobájába, majd a Bluetooth vagy NFC kapcsolat segítségével kinyitja az ajtót... Ez ma már egyes szállodákban kőkemény valóság, ahogy az ...

Hotelstars minősítés 1.

A téma amibe most kezdek több felvonásos lesz, hiszen ez az utóbbi időkben a magyar szálloda ipart terhelő egyik legnagyobb átverés. Ebben a posztban az előzményekről írok. Egészen az utóbbi évig kormányrendelet szabályozta a szállodák csillagok szerinti besorolását. Legutóbb a 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet . A kormányrendelet tavalyi módosítása azonban hatályon kívül helyezte a csillagozás szerinti besorolásra vonatkozó §-t. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége ezzel párhuzamosan kierőszakolta, hogy Magyarországon az ún. Hotelstars minősítő rendszer legyen az etalon, amely minősítésért természetesen a szövetségnek kell befizetni megfelelő összeget. A Hotelstars nem más mint egy védjegy, amely az alábbiak szerint néz ki: (forrás: Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala - nyilvántartás) Amit a védjegyekről tudni kell (idézhetnék jogszabályokat is, de az egyszerűség kedviért a SZTNH honlapjáról vettük az informácókat: A védjegyjogosultnak kizárólagos joga van arr...