Ugrás a fő tartalomra

Foglalások - trükk

A szállodák akár napi többször is változtathatják az áraikat. Lényegében úgy működnek mint egy repülőgéptársaság. Az alábbi tipp egy win-win helyzetet eredményez, azaz mind a szálloda, mind a vendég nyer vele.

A vendégek jelentős része egy ún. OTA (online travel agenca) segítségével foglal (mint pl. booking.com).

Az érkezést megelőző nap érdemes megnézni a szálloda árait a foglalási rendszeren és akár találunk jobb árat a foglaláshoz képest, akár nem, érdemes írni, vagy felhívni a szállodát és közölni, hogy milyen árat látunk. A szálloda érdeke, hogy legalább olyan árat adjon mint amit látunk, de akár annál jobb árat is adhat. (Figyeljönk, hogy ahol foglaltunk és amilyen feltételekkel foglaltunk, lehetővé teszik-e az ingyenes lemondást és ha igen, akkor milyen időn belül!)

Miért nyer ezen mindenki?

A vendég kedvezőbb, vagy ugyan olyan árat kap.

A szálloda általában 15% vagy még több jutalékot fizet a vendég után. Ha ennél kisebb kedvezményt ad a vendégnek és nem kell fizetnie az OTA-nak, akkor az az összeg a szállodában marad és a szálloda fejlesztésére fordítható.
Lásd még: Re-Book Your Hotel Before You Check In to Save Cash on Vacation

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

A tökéletes vihar a turizmusban

Ma jelent meg egy újabb "dooms day" tanulmány, hogy sorra mondják le a rendezvényeket év végére és ez a veszteségek miatt újabb kb. 30.000 pályaelhagyót fog eredményezni. (Egyébként még többet is...) Újabb válság jöhet a turizmus-vendéglátásban | 24.hu A turizmus periodikus üzletág, a kereslet-kínálat év közben folyamatosan a szezonoknak megfelelően alakul. A téli hónapokban a november és a január, feburár a leggyengébb bevétel szempontjából, hagyományosan a december erős szokott lenni. Ebben az évben az is gyenge lesz.  A bevétel kieséshez tegyük mellé azt, hogy ekkor a legnagyobb a villamosenergia és gázköltség tipikusan. Hopsz, tökéletes vihar....

Van amikor nem igazán jókat mond a szakszervezet

Van amikor a munkáltatói oldali érdekképviseleti szervek, van amikor a munkavállalói szakszervezetek mondanak blődségeket. Ez utóbbira jó példa az alábbi:  Kötelező céges oltás: visszaélhetnek a helyzettel a munkáltatók - Piac&Profit - A kkv-k oldala (piacesprofit.hu) Mutassanak olyan szektort ma Magyarországon, ahol nincs munkaerőhiány. Ki az a süsü munkáltató, aki elküldene munkavállalókat jelen helyzetben? Ha el is küld, akkor sem jellemző, hogy a munkavállaló kiszolgáltatott helyzetben lenne, a mai munkanélküliségi adatok mellett, aki dolgozni szeretne ő jó eséllyel talál munkát.