Ugrás a fő tartalomra

A szokás hatalma

 Szállodánkban a koronavírus válság kitörésekor leállítottuk a wellnesszt, majd egy nagyszabású átalakításba kezdtünk, amely jövóre ér véget. Bátran elmondhatjuk, hogy lassan két éve nincs wellness szolgáltatás és ez nem is jelenik meg semilyen olyan helyen amire ráhatásunk van. Erre hat hónapig felhívtuk külön, érkezés előtt nagy piros betűkkel a kedves Vendégek figyelmét. De természetesen foglalás előtt is elérhető volt az információ nagy piros gomb alatt (Foglalás előtt fontos információk címen). Mai napig is kiküldésre kerül érkezés előtt e-mailben, hogy fontos információk érkezés előtt, és a legtöbb ártípusunk le is mondható még ezt követően két napig. 

Mondhatni napi konfliktus, hogy miért nincs wellness, ők elvárták volna, ez nem négycsillagos szolgáltatás. Sopronban a négycsillagos szállodák többségének nincs wellnessze, de ez persze ilyenkor másodlagos :D

Vajon van jobb megoldás? Olyan ami üzletileg életképes is és nem soroljuk fel foglaláskor, hogy mi az ami nincs?

(A 21. században létezhetnének már olyan CRM rendszerek, amiben ez lekezelhető, de a magyar piacon tevékeny szállodai szoftverek ettől olyan messze vannak mint Makó Jeruzsálemtől és adatvédelmi akadályai is vannak, hogy hosszú évekre visszamenőleg tároljunk adatokat vendégekről (volt-e itt, mikor, stb.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

Egyedi vagy átlagos

A szállodaiparban dolgozók jól tudják, hogy minden vendégigénynek nem lehet megfelelni. Egy-egy szálloda tipikusan kiválaszt egy, a szállodához legjobban passzoló célközönséget, majd a szállodát a célközönség átlagának igényeihez igyekszik passzintani. Nincs ebben mágia, egyszerű közgazdaságtani logika, matematika, hogy minél többen esnek a középre, annál több a potenciális olyan vendég, akinek megfelelünk. Az egyedi igényeket ezt követően pedig - néha vérrel és verejtékkel - próbálják a szállodai kollégák kielégíteni. Mire fel is született a fenti általános megjegyzés? Nos, új trend az, hogy olyan beléptető rendszereket építünk ki, amelyek esetén a vendég nem találkozik a front office munkatársaival. Foglal a vendég egy szobát a neten, kap egy visszaigazolást a mobiltelefonon lévő alkalmazásra, amelynek köszönhetően amikor megérkezik, felsétál a szobájába, majd a Bluetooth vagy NFC kapcsolat segítségével kinyitja az ajtót... Ez ma már egyes szállodákban kőkemény valóság, ahogy az ...

Hotelstars minősítés 1.

A téma amibe most kezdek több felvonásos lesz, hiszen ez az utóbbi időkben a magyar szálloda ipart terhelő egyik legnagyobb átverés. Ebben a posztban az előzményekről írok. Egészen az utóbbi évig kormányrendelet szabályozta a szállodák csillagok szerinti besorolását. Legutóbb a 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet . A kormányrendelet tavalyi módosítása azonban hatályon kívül helyezte a csillagozás szerinti besorolásra vonatkozó §-t. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége ezzel párhuzamosan kierőszakolta, hogy Magyarországon az ún. Hotelstars minősítő rendszer legyen az etalon, amely minősítésért természetesen a szövetségnek kell befizetni megfelelő összeget. A Hotelstars nem más mint egy védjegy, amely az alábbiak szerint néz ki: (forrás: Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala - nyilvántartás) Amit a védjegyekről tudni kell (idézhetnék jogszabályokat is, de az egyszerűség kedviért a SZTNH honlapjáról vettük az informácókat: A védjegyjogosultnak kizárólagos joga van arr...