Ugrás a fő tartalomra

A szokás hatalma

 Szállodánkban a koronavírus válság kitörésekor leállítottuk a wellnesszt, majd egy nagyszabású átalakításba kezdtünk, amely jövóre ér véget. Bátran elmondhatjuk, hogy lassan két éve nincs wellness szolgáltatás és ez nem is jelenik meg semilyen olyan helyen amire ráhatásunk van. Erre hat hónapig felhívtuk külön, érkezés előtt nagy piros betűkkel a kedves Vendégek figyelmét. De természetesen foglalás előtt is elérhető volt az információ nagy piros gomb alatt (Foglalás előtt fontos információk címen). Mai napig is kiküldésre kerül érkezés előtt e-mailben, hogy fontos információk érkezés előtt, és a legtöbb ártípusunk le is mondható még ezt követően két napig. 

Mondhatni napi konfliktus, hogy miért nincs wellness, ők elvárták volna, ez nem négycsillagos szolgáltatás. Sopronban a négycsillagos szállodák többségének nincs wellnessze, de ez persze ilyenkor másodlagos :D

Vajon van jobb megoldás? Olyan ami üzletileg életképes is és nem soroljuk fel foglaláskor, hogy mi az ami nincs?

(A 21. században létezhetnének már olyan CRM rendszerek, amiben ez lekezelhető, de a magyar piacon tevékeny szállodai szoftverek ettől olyan messze vannak mint Makó Jeruzsálemtől és adatvédelmi akadályai is vannak, hogy hosszú évekre visszamenőleg tároljunk adatokat vendégekről (volt-e itt, mikor, stb.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A tökéletes vihar a turizmusban

Ma jelent meg egy újabb "dooms day" tanulmány, hogy sorra mondják le a rendezvényeket év végére és ez a veszteségek miatt újabb kb. 30.000 pályaelhagyót fog eredményezni. (Egyébként még többet is...) Újabb válság jöhet a turizmus-vendéglátásban | 24.hu A turizmus periodikus üzletág, a kereslet-kínálat év közben folyamatosan a szezonoknak megfelelően alakul. A téli hónapokban a november és a január, feburár a leggyengébb bevétel szempontjából, hagyományosan a december erős szokott lenni. Ebben az évben az is gyenge lesz.  A bevétel kieséshez tegyük mellé azt, hogy ekkor a legnagyobb a villamosenergia és gázköltség tipikusan. Hopsz, tökéletes vihar....

WiFi-t a vendégeknek

Nehéz feladat a WiFi szolgáltatás egy kisvárosban. Egy kisebb szállodában, ha sok vendég van, akkor a felhasználói élmény akár egészen rossz is lehet. Mondjuk 150 vendégből 50 youtube-ot néz, 50 meg letölt filmeket, a rendelkezésre álló sávszélesség arányosan oszlik. A legnagyobb baj még nem is ez, hanem a szállodán kívül álló okokból eredő vendég frusztráció. Lássunk egy példát. Minap megjegyzi a vendég, hogy tegnap igen gyors volt a net, ma pedig igen lassú. Első pánikot követően (nevezetesen, hogy már megint valami baj van a hálózattal), azért megvizsgáltuk a kérdést. Megmutatja, a letöltési sebessége 66,5 kb/s. Nos ez igen lassú... Kis gondolkodást követően tesztelés, minden teszt oldalon a letöltési sebesség 16-17 Mb/s. Ilyenkor már tudjuk, hogy a hiba ott van ahonnan letölt. Mit akar letölteni, kérdezzük. Filmet. Honnan? Német szerverről. Megnéztük a letöltési oldalt, hát éppen egy előző nap megjelent sorozat epizódjáról van szó. Mondani se kell, a német szerver túlterhelt volt,

Na ne. Tényleg?

Hosszú ideje írunk arról, hogy az idei piaci hatások hogyan fogják érinteni a szállodaipart. Ha sokan még csak most döbbennek erre rá, akkor érdemes a blogunkat olvasgatni :D Tetemes áremelésre kényszerül a szállodaipar (vg.hu) Egyébként a korábban sokszor megírt okokból a tetemes a várakozások szerint inkább 40-50% lesz. Sem a - sok helyen még csak most legalizálódó - bérköltség, sem az energiapiaci árak változása nem kíméli a szállodákat. A cikkben is emlegetett kb. közepes méretű szálloda esetén ezek együttes hatása 150-250 millió közé is tehető. Az napi 400.000 - 600.000. forint közötti költségnövekedés. Ha ezt levetítjük 60 szobára az kb. 10.000. forintot is elérheti / szoba / nap. Hogy is mondják sok helyen, sok szerencsét a szállodáknak!  Hogy ez miért nehéz, nos arra elég csak a keresleti görbe jellemzőit ismerni (erről hamarosan).