Ugrás a fő tartalomra

A szokás hatalma

 Szállodánkban a koronavírus válság kitörésekor leállítottuk a wellnesszt, majd egy nagyszabású átalakításba kezdtünk, amely jövóre ér véget. Bátran elmondhatjuk, hogy lassan két éve nincs wellness szolgáltatás és ez nem is jelenik meg semilyen olyan helyen amire ráhatásunk van. Erre hat hónapig felhívtuk külön, érkezés előtt nagy piros betűkkel a kedves Vendégek figyelmét. De természetesen foglalás előtt is elérhető volt az információ nagy piros gomb alatt (Foglalás előtt fontos információk címen). Mai napig is kiküldésre kerül érkezés előtt e-mailben, hogy fontos információk érkezés előtt, és a legtöbb ártípusunk le is mondható még ezt követően két napig. 

Mondhatni napi konfliktus, hogy miért nincs wellness, ők elvárták volna, ez nem négycsillagos szolgáltatás. Sopronban a négycsillagos szállodák többségének nincs wellnessze, de ez persze ilyenkor másodlagos :D

Vajon van jobb megoldás? Olyan ami üzletileg életképes is és nem soroljuk fel foglaláskor, hogy mi az ami nincs?

(A 21. században létezhetnének már olyan CRM rendszerek, amiben ez lekezelhető, de a magyar piacon tevékeny szállodai szoftverek ettől olyan messze vannak mint Makó Jeruzsálemtől és adatvédelmi akadályai is vannak, hogy hosszú évekre visszamenőleg tároljunk adatokat vendégekről (volt-e itt, mikor, stb.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

A tökéletes vihar a turizmusban

Ma jelent meg egy újabb "dooms day" tanulmány, hogy sorra mondják le a rendezvényeket év végére és ez a veszteségek miatt újabb kb. 30.000 pályaelhagyót fog eredményezni. (Egyébként még többet is...) Újabb válság jöhet a turizmus-vendéglátásban | 24.hu A turizmus periodikus üzletág, a kereslet-kínálat év közben folyamatosan a szezonoknak megfelelően alakul. A téli hónapokban a november és a január, feburár a leggyengébb bevétel szempontjából, hagyományosan a december erős szokott lenni. Ebben az évben az is gyenge lesz.  A bevétel kieséshez tegyük mellé azt, hogy ekkor a legnagyobb a villamosenergia és gázköltség tipikusan. Hopsz, tökéletes vihar....

Van amikor nem igazán jókat mond a szakszervezet

Van amikor a munkáltatói oldali érdekképviseleti szervek, van amikor a munkavállalói szakszervezetek mondanak blődségeket. Ez utóbbira jó példa az alábbi:  Kötelező céges oltás: visszaélhetnek a helyzettel a munkáltatók - Piac&Profit - A kkv-k oldala (piacesprofit.hu) Mutassanak olyan szektort ma Magyarországon, ahol nincs munkaerőhiány. Ki az a süsü munkáltató, aki elküldene munkavállalókat jelen helyzetben? Ha el is küld, akkor sem jellemző, hogy a munkavállaló kiszolgáltatott helyzetben lenne, a mai munkanélküliségi adatok mellett, aki dolgozni szeretne ő jó eséllyel talál munkát.