Ugrás a fő tartalomra

A drágább benzin sokkal drágább szobaárakat fog jelenteni

 Index - Belföld - A java most jön, a csaknem 500 forintos üzemanyagár még csak a kezdet

A java valóban még csak most jön. Ha drágább a benzin, akkor kevesebb vendég indul útnak. No nem éppen az adott utazás benzin költsége miatt, hanem mivel a benzin árának növekedése megjelenik minden más termék árának növekedésében, ami jelentős plusz teher lesz a háztartások pénztárcáján. Ezzel együtt természetesen tehát a piac törvényszerűségei miatt csökkenni fog a kereslet.

A java valóban még csak most jön. Azért is, mert ha drágább a benzin, akkor a szálláshelyek beszerzései is drágulnak. Drágul a mosodai szolgáltatás, drágul a kiszállítása a tisztítószerekenk és úgy átlalában véve minden drágul, hiszen a legtöbb árut szállítják egy szállodába, nem a szálloda megy el vásárolni.

A java pedig különösen még csak most jön. Azért is, mert ha csökken a kereslet és nő a költség, akkor egyre kevesebb vendég befizetését kell egyre több költségre fordítani. A matematika pedig nem csal. Ha egyre kevesebb bevételt kell egyre nagyobb költségekre fordítani, azt nehéz ellensúlyozni. 

Abban bizonyos lehet mindenki, hogy egy erős kétségbeesett árversenyt követően a szállodai árak a piaci törényszerűségek miatt jelentősen nőni fognak.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

Egyedi vagy átlagos

A szállodaiparban dolgozók jól tudják, hogy minden vendégigénynek nem lehet megfelelni. Egy-egy szálloda tipikusan kiválaszt egy, a szállodához legjobban passzoló célközönséget, majd a szállodát a célközönség átlagának igényeihez igyekszik passzintani. Nincs ebben mágia, egyszerű közgazdaságtani logika, matematika, hogy minél többen esnek a középre, annál több a potenciális olyan vendég, akinek megfelelünk. Az egyedi igényeket ezt követően pedig - néha vérrel és verejtékkel - próbálják a szállodai kollégák kielégíteni. Mire fel is született a fenti általános megjegyzés? Nos, új trend az, hogy olyan beléptető rendszereket építünk ki, amelyek esetén a vendég nem találkozik a front office munkatársaival. Foglal a vendég egy szobát a neten, kap egy visszaigazolást a mobiltelefonon lévő alkalmazásra, amelynek köszönhetően amikor megérkezik, felsétál a szobájába, majd a Bluetooth vagy NFC kapcsolat segítségével kinyitja az ajtót... Ez ma már egyes szállodákban kőkemény valóság, ahogy az ...

Hotelstars minősítés 1.

A téma amibe most kezdek több felvonásos lesz, hiszen ez az utóbbi időkben a magyar szálloda ipart terhelő egyik legnagyobb átverés. Ebben a posztban az előzményekről írok. Egészen az utóbbi évig kormányrendelet szabályozta a szállodák csillagok szerinti besorolását. Legutóbb a 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet . A kormányrendelet tavalyi módosítása azonban hatályon kívül helyezte a csillagozás szerinti besorolásra vonatkozó §-t. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége ezzel párhuzamosan kierőszakolta, hogy Magyarországon az ún. Hotelstars minősítő rendszer legyen az etalon, amely minősítésért természetesen a szövetségnek kell befizetni megfelelő összeget. A Hotelstars nem más mint egy védjegy, amely az alábbiak szerint néz ki: (forrás: Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala - nyilvántartás) Amit a védjegyekről tudni kell (idézhetnék jogszabályokat is, de az egyszerűség kedviért a SZTNH honlapjáról vettük az informácókat: A védjegyjogosultnak kizárólagos joga van arr...