Ugrás a fő tartalomra

Idén is meleg lesz a szállodákban, csak sokkal drágábban

A gazdaságban kicsit is tevékenykedők számára nem újdonság, hogy energiapiaci válság van. Néhány iparágat ez különösen érint, így pl. a szállodaipart. Talán nem meglepő, hogy a szállodák jelentős része nagy ingatlanban található, amelyben a vendégek elvárják, hogy meleg legyen. A gáz ára a fordulónap környékén van akinek 3-szorosára, van akinek 10-szeresére emelkedett idén. 

A láthatóság kedviért, ha valakinek évente 15 millió fortint a gázszámlája, akkor az jövőre:
- 3-szoros áremelkedés esetén 45 millió forint lesz, tehát napi 123.288 forint
- 10-szeres áremelkedés esetén 150 millió forint, tehát napi 410.959 forint.

Számoljunk egy 100 szobás szállodával.

1. A gáz költsége és csak a gáz költsége 1232.8 forint / szoba / nap, akár ki van adva, akár nincs.
2. A második esetben a gáz költsége és csak a gáz költsége 4109.6 forint / nap / szoba, akár ki van adva, akár nincs.

Ha a szálloda 60%-os kihasználtsággal megy (ami jelen válságos helyzetben nem rossz), akkor még tovább romlik az összkép:

1. A gáz költsége szobánként 2.055 forint / nap.
2. A gáz költsége 6.849 forint / nap.

Ez még csak a kezdet: nő az áram, a benzin és a papír ára is rohamtempóban, amelyek drágítják a tisztítószerek árát és a mosodai árakat is. 

Hogy 685 forint helyett 2.055 forint vagy 6.849 forint vagy a kettő között van a gáz ára szobánként még kigazdálkodható, ugyanakkor megjegyzendő, hogy ahogy drágul a benzin, úgy fog csökkenni az utazási hajlandóság is, ahogy az általános és jelentős árnövekedések is csökkentik az utazásra fordítható összegeket, hiszen az utazás nem alapvető szükséglet.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

A tökéletes vihar a turizmusban

Ma jelent meg egy újabb "dooms day" tanulmány, hogy sorra mondják le a rendezvényeket év végére és ez a veszteségek miatt újabb kb. 30.000 pályaelhagyót fog eredményezni. (Egyébként még többet is...) Újabb válság jöhet a turizmus-vendéglátásban | 24.hu A turizmus periodikus üzletág, a kereslet-kínálat év közben folyamatosan a szezonoknak megfelelően alakul. A téli hónapokban a november és a január, feburár a leggyengébb bevétel szempontjából, hagyományosan a december erős szokott lenni. Ebben az évben az is gyenge lesz.  A bevétel kieséshez tegyük mellé azt, hogy ekkor a legnagyobb a villamosenergia és gázköltség tipikusan. Hopsz, tökéletes vihar....

Van amikor nem igazán jókat mond a szakszervezet

Van amikor a munkáltatói oldali érdekképviseleti szervek, van amikor a munkavállalói szakszervezetek mondanak blődségeket. Ez utóbbira jó példa az alábbi:  Kötelező céges oltás: visszaélhetnek a helyzettel a munkáltatók - Piac&Profit - A kkv-k oldala (piacesprofit.hu) Mutassanak olyan szektort ma Magyarországon, ahol nincs munkaerőhiány. Ki az a süsü munkáltató, aki elküldene munkavállalókat jelen helyzetben? Ha el is küld, akkor sem jellemző, hogy a munkavállaló kiszolgáltatott helyzetben lenne, a mai munkanélküliségi adatok mellett, aki dolgozni szeretne ő jó eséllyel talál munkát.