Ugrás a fő tartalomra

Idén is meleg lesz a szállodákban, csak sokkal drágábban

A gazdaságban kicsit is tevékenykedők számára nem újdonság, hogy energiapiaci válság van. Néhány iparágat ez különösen érint, így pl. a szállodaipart. Talán nem meglepő, hogy a szállodák jelentős része nagy ingatlanban található, amelyben a vendégek elvárják, hogy meleg legyen. A gáz ára a fordulónap környékén van akinek 3-szorosára, van akinek 10-szeresére emelkedett idén. 

A láthatóság kedviért, ha valakinek évente 15 millió fortint a gázszámlája, akkor az jövőre:
- 3-szoros áremelkedés esetén 45 millió forint lesz, tehát napi 123.288 forint
- 10-szeres áremelkedés esetén 150 millió forint, tehát napi 410.959 forint.

Számoljunk egy 100 szobás szállodával.

1. A gáz költsége és csak a gáz költsége 1232.8 forint / szoba / nap, akár ki van adva, akár nincs.
2. A második esetben a gáz költsége és csak a gáz költsége 4109.6 forint / nap / szoba, akár ki van adva, akár nincs.

Ha a szálloda 60%-os kihasználtsággal megy (ami jelen válságos helyzetben nem rossz), akkor még tovább romlik az összkép:

1. A gáz költsége szobánként 2.055 forint / nap.
2. A gáz költsége 6.849 forint / nap.

Ez még csak a kezdet: nő az áram, a benzin és a papír ára is rohamtempóban, amelyek drágítják a tisztítószerek árát és a mosodai árakat is. 

Hogy 685 forint helyett 2.055 forint vagy 6.849 forint vagy a kettő között van a gáz ára szobánként még kigazdálkodható, ugyanakkor megjegyzendő, hogy ahogy drágul a benzin, úgy fog csökkenni az utazási hajlandóság is, ahogy az általános és jelentős árnövekedések is csökkentik az utazásra fordítható összegeket, hiszen az utazás nem alapvető szükséglet.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

Egyedi vagy átlagos

A szállodaiparban dolgozók jól tudják, hogy minden vendégigénynek nem lehet megfelelni. Egy-egy szálloda tipikusan kiválaszt egy, a szállodához legjobban passzoló célközönséget, majd a szállodát a célközönség átlagának igényeihez igyekszik passzintani. Nincs ebben mágia, egyszerű közgazdaságtani logika, matematika, hogy minél többen esnek a középre, annál több a potenciális olyan vendég, akinek megfelelünk. Az egyedi igényeket ezt követően pedig - néha vérrel és verejtékkel - próbálják a szállodai kollégák kielégíteni. Mire fel is született a fenti általános megjegyzés? Nos, új trend az, hogy olyan beléptető rendszereket építünk ki, amelyek esetén a vendég nem találkozik a front office munkatársaival. Foglal a vendég egy szobát a neten, kap egy visszaigazolást a mobiltelefonon lévő alkalmazásra, amelynek köszönhetően amikor megérkezik, felsétál a szobájába, majd a Bluetooth vagy NFC kapcsolat segítségével kinyitja az ajtót... Ez ma már egyes szállodákban kőkemény valóság, ahogy az ...

Hotelstars minősítés 1.

A téma amibe most kezdek több felvonásos lesz, hiszen ez az utóbbi időkben a magyar szálloda ipart terhelő egyik legnagyobb átverés. Ebben a posztban az előzményekről írok. Egészen az utóbbi évig kormányrendelet szabályozta a szállodák csillagok szerinti besorolását. Legutóbb a 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet . A kormányrendelet tavalyi módosítása azonban hatályon kívül helyezte a csillagozás szerinti besorolásra vonatkozó §-t. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége ezzel párhuzamosan kierőszakolta, hogy Magyarországon az ún. Hotelstars minősítő rendszer legyen az etalon, amely minősítésért természetesen a szövetségnek kell befizetni megfelelő összeget. A Hotelstars nem más mint egy védjegy, amely az alábbiak szerint néz ki: (forrás: Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala - nyilvántartás) Amit a védjegyekről tudni kell (idézhetnék jogszabályokat is, de az egyszerűség kedviért a SZTNH honlapjáról vettük az informácókat: A védjegyjogosultnak kizárólagos joga van arr...