Ugrás a fő tartalomra

Egy jóízű szállodai reggeli

Nincs megállás: tovább drágul a kenyér, kilója a 400 forintos határt is átlépheti | Forbes.hu

A drámai áremelkedések a szállodai alszolgáltatások esetén is éreztetni fogják a hatásukat. A legtöbb szálloda - helytelenül - elrejti a reggeli és félpanzió árát a szoba árában, amikor is együttes áron árulja a félpanziós szállást. Ez most vissza fog ütni, hiszen az egyes szolgáltatások árai egy összevont árban jobban meg fognak jelenni, hiszen bármilyen részköltség összeadódik és végárat fogja növelni.

Amennyiben ún. a'la carte árazás van (nevezetesen a szálloda külön díjat határoz meg szállásra, reggelire, stb. és a vendég eldöntheti mit és milyen kombinációban foglal), akkor az egyes alszolgáltatások értelemszerűen csak az adott szolgáltatás árát fogják növelni.

A legnagyobb veszély ebben nem is az áremelés, a sok negatív hír miatt úgyis mindenki kezd részlegesen immunis lenni az áremelésekre, hanem az, hogy a szállodák egy részre későn veszi észre, hogy az összeadódott költségek felemésztik és későn igazítja az árakat ehhez. Így rövidtávon - az olcsóbb szolgáltatás miatti több vendég miatt - nem feltétlenül fogja érzékelni azt, hogy baj van, csak amikor lassan felszínre bukik, hogy egyes alszolgáltatások már mind veszteséget termelnek.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

A tökéletes vihar a turizmusban

Ma jelent meg egy újabb "dooms day" tanulmány, hogy sorra mondják le a rendezvényeket év végére és ez a veszteségek miatt újabb kb. 30.000 pályaelhagyót fog eredményezni. (Egyébként még többet is...) Újabb válság jöhet a turizmus-vendéglátásban | 24.hu A turizmus periodikus üzletág, a kereslet-kínálat év közben folyamatosan a szezonoknak megfelelően alakul. A téli hónapokban a november és a január, feburár a leggyengébb bevétel szempontjából, hagyományosan a december erős szokott lenni. Ebben az évben az is gyenge lesz.  A bevétel kieséshez tegyük mellé azt, hogy ekkor a legnagyobb a villamosenergia és gázköltség tipikusan. Hopsz, tökéletes vihar....

Van amikor nem igazán jókat mond a szakszervezet

Van amikor a munkáltatói oldali érdekképviseleti szervek, van amikor a munkavállalói szakszervezetek mondanak blődségeket. Ez utóbbira jó példa az alábbi:  Kötelező céges oltás: visszaélhetnek a helyzettel a munkáltatók - Piac&Profit - A kkv-k oldala (piacesprofit.hu) Mutassanak olyan szektort ma Magyarországon, ahol nincs munkaerőhiány. Ki az a süsü munkáltató, aki elküldene munkavállalókat jelen helyzetben? Ha el is küld, akkor sem jellemző, hogy a munkavállaló kiszolgáltatott helyzetben lenne, a mai munkanélküliségi adatok mellett, aki dolgozni szeretne ő jó eséllyel talál munkát.