Ugrás a fő tartalomra

Egy jóízű szállodai reggeli

Nincs megállás: tovább drágul a kenyér, kilója a 400 forintos határt is átlépheti | Forbes.hu

A drámai áremelkedések a szállodai alszolgáltatások esetén is éreztetni fogják a hatásukat. A legtöbb szálloda - helytelenül - elrejti a reggeli és félpanzió árát a szoba árában, amikor is együttes áron árulja a félpanziós szállást. Ez most vissza fog ütni, hiszen az egyes szolgáltatások árai egy összevont árban jobban meg fognak jelenni, hiszen bármilyen részköltség összeadódik és végárat fogja növelni.

Amennyiben ún. a'la carte árazás van (nevezetesen a szálloda külön díjat határoz meg szállásra, reggelire, stb. és a vendég eldöntheti mit és milyen kombinációban foglal), akkor az egyes alszolgáltatások értelemszerűen csak az adott szolgáltatás árát fogják növelni.

A legnagyobb veszély ebben nem is az áremelés, a sok negatív hír miatt úgyis mindenki kezd részlegesen immunis lenni az áremelésekre, hanem az, hogy a szállodák egy részre későn veszi észre, hogy az összeadódott költségek felemésztik és későn igazítja az árakat ehhez. Így rövidtávon - az olcsóbb szolgáltatás miatti több vendég miatt - nem feltétlenül fogja érzékelni azt, hogy baj van, csak amikor lassan felszínre bukik, hogy egyes alszolgáltatások már mind veszteséget termelnek.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

Egyedi vagy átlagos

A szállodaiparban dolgozók jól tudják, hogy minden vendégigénynek nem lehet megfelelni. Egy-egy szálloda tipikusan kiválaszt egy, a szállodához legjobban passzoló célközönséget, majd a szállodát a célközönség átlagának igényeihez igyekszik passzintani. Nincs ebben mágia, egyszerű közgazdaságtani logika, matematika, hogy minél többen esnek a középre, annál több a potenciális olyan vendég, akinek megfelelünk. Az egyedi igényeket ezt követően pedig - néha vérrel és verejtékkel - próbálják a szállodai kollégák kielégíteni. Mire fel is született a fenti általános megjegyzés? Nos, új trend az, hogy olyan beléptető rendszereket építünk ki, amelyek esetén a vendég nem találkozik a front office munkatársaival. Foglal a vendég egy szobát a neten, kap egy visszaigazolást a mobiltelefonon lévő alkalmazásra, amelynek köszönhetően amikor megérkezik, felsétál a szobájába, majd a Bluetooth vagy NFC kapcsolat segítségével kinyitja az ajtót... Ez ma már egyes szállodákban kőkemény valóság, ahogy az ...

Hotelstars minősítés 1.

A téma amibe most kezdek több felvonásos lesz, hiszen ez az utóbbi időkben a magyar szálloda ipart terhelő egyik legnagyobb átverés. Ebben a posztban az előzményekről írok. Egészen az utóbbi évig kormányrendelet szabályozta a szállodák csillagok szerinti besorolását. Legutóbb a 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet . A kormányrendelet tavalyi módosítása azonban hatályon kívül helyezte a csillagozás szerinti besorolásra vonatkozó §-t. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége ezzel párhuzamosan kierőszakolta, hogy Magyarországon az ún. Hotelstars minősítő rendszer legyen az etalon, amely minősítésért természetesen a szövetségnek kell befizetni megfelelő összeget. A Hotelstars nem más mint egy védjegy, amely az alábbiak szerint néz ki: (forrás: Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala - nyilvántartás) Amit a védjegyekről tudni kell (idézhetnék jogszabályokat is, de az egyszerűség kedviért a SZTNH honlapjáról vettük az informácókat: A védjegyjogosultnak kizárólagos joga van arr...