Ugrás a fő tartalomra

Az igazgatóval szeretnék beszélni

Teljesen természetes egy szálloda életében, hogy a számtalan vendéggel történik valami szerencsétlenség, nem azt kapja amire számított, netalán a kollégák is emberek és ezért hibáznak. Ez a szállodai élet normális velejárója. 

Ilyenkor gyakran elhangzik, hogy az igazgatóval szeretnék beszélni. Ez nehezebb mint sokan gondolják. No nem azért, mert az igazgatót nem szeretik hívni, hanem mert mivel igazgató, sok olyen dolga van, ami miatt elfoglalt lehet. Hovatovább lehet, hogy a napi 14-16 óra munka után éppen akkor nem tartózkodik a szállodában amikor a vendég szeretne vele beszélni. 

Ilyenkor természetesen időpont egyeztetés és a Vendég tájékoztatása, hogy mikor lenne a leghamarabbi időpont amikor tud egyeztetni az igazgatóval, az a minimum elvárás, ugyanakkor általában ilyenkor sajnos a vendég már úgy fogja érezni, hogy őt nem hallgatták meg, mert nem tudott az igazgatóval beszélni. Még akkor is ez az általános tapasztalat, mikor egy vezető kolléga aki képes ellátni a helyettesítést rendelkezésre áll.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

A tökéletes vihar a turizmusban

Ma jelent meg egy újabb "dooms day" tanulmány, hogy sorra mondják le a rendezvényeket év végére és ez a veszteségek miatt újabb kb. 30.000 pályaelhagyót fog eredményezni. (Egyébként még többet is...) Újabb válság jöhet a turizmus-vendéglátásban | 24.hu A turizmus periodikus üzletág, a kereslet-kínálat év közben folyamatosan a szezonoknak megfelelően alakul. A téli hónapokban a november és a január, feburár a leggyengébb bevétel szempontjából, hagyományosan a december erős szokott lenni. Ebben az évben az is gyenge lesz.  A bevétel kieséshez tegyük mellé azt, hogy ekkor a legnagyobb a villamosenergia és gázköltség tipikusan. Hopsz, tökéletes vihar....

Van amikor nem igazán jókat mond a szakszervezet

Van amikor a munkáltatói oldali érdekképviseleti szervek, van amikor a munkavállalói szakszervezetek mondanak blődségeket. Ez utóbbira jó példa az alábbi:  Kötelező céges oltás: visszaélhetnek a helyzettel a munkáltatók - Piac&Profit - A kkv-k oldala (piacesprofit.hu) Mutassanak olyan szektort ma Magyarországon, ahol nincs munkaerőhiány. Ki az a süsü munkáltató, aki elküldene munkavállalókat jelen helyzetben? Ha el is küld, akkor sem jellemző, hogy a munkavállaló kiszolgáltatott helyzetben lenne, a mai munkanélküliségi adatok mellett, aki dolgozni szeretne ő jó eséllyel talál munkát.