Ugrás a fő tartalomra

Az igazgatóval szeretnék beszélni

Teljesen természetes egy szálloda életében, hogy a számtalan vendéggel történik valami szerencsétlenség, nem azt kapja amire számított, netalán a kollégák is emberek és ezért hibáznak. Ez a szállodai élet normális velejárója. 

Ilyenkor gyakran elhangzik, hogy az igazgatóval szeretnék beszélni. Ez nehezebb mint sokan gondolják. No nem azért, mert az igazgatót nem szeretik hívni, hanem mert mivel igazgató, sok olyen dolga van, ami miatt elfoglalt lehet. Hovatovább lehet, hogy a napi 14-16 óra munka után éppen akkor nem tartózkodik a szállodában amikor a vendég szeretne vele beszélni. 

Ilyenkor természetesen időpont egyeztetés és a Vendég tájékoztatása, hogy mikor lenne a leghamarabbi időpont amikor tud egyeztetni az igazgatóval, az a minimum elvárás, ugyanakkor általában ilyenkor sajnos a vendég már úgy fogja érezni, hogy őt nem hallgatták meg, mert nem tudott az igazgatóval beszélni. Még akkor is ez az általános tapasztalat, mikor egy vezető kolléga aki képes ellátni a helyettesítést rendelkezésre áll.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

Egyedi vagy átlagos

A szállodaiparban dolgozók jól tudják, hogy minden vendégigénynek nem lehet megfelelni. Egy-egy szálloda tipikusan kiválaszt egy, a szállodához legjobban passzoló célközönséget, majd a szállodát a célközönség átlagának igényeihez igyekszik passzintani. Nincs ebben mágia, egyszerű közgazdaságtani logika, matematika, hogy minél többen esnek a középre, annál több a potenciális olyan vendég, akinek megfelelünk. Az egyedi igényeket ezt követően pedig - néha vérrel és verejtékkel - próbálják a szállodai kollégák kielégíteni. Mire fel is született a fenti általános megjegyzés? Nos, új trend az, hogy olyan beléptető rendszereket építünk ki, amelyek esetén a vendég nem találkozik a front office munkatársaival. Foglal a vendég egy szobát a neten, kap egy visszaigazolást a mobiltelefonon lévő alkalmazásra, amelynek köszönhetően amikor megérkezik, felsétál a szobájába, majd a Bluetooth vagy NFC kapcsolat segítségével kinyitja az ajtót... Ez ma már egyes szállodákban kőkemény valóság, ahogy az ...

Hotelstars minősítés 1.

A téma amibe most kezdek több felvonásos lesz, hiszen ez az utóbbi időkben a magyar szálloda ipart terhelő egyik legnagyobb átverés. Ebben a posztban az előzményekről írok. Egészen az utóbbi évig kormányrendelet szabályozta a szállodák csillagok szerinti besorolását. Legutóbb a 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet . A kormányrendelet tavalyi módosítása azonban hatályon kívül helyezte a csillagozás szerinti besorolásra vonatkozó §-t. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége ezzel párhuzamosan kierőszakolta, hogy Magyarországon az ún. Hotelstars minősítő rendszer legyen az etalon, amely minősítésért természetesen a szövetségnek kell befizetni megfelelő összeget. A Hotelstars nem más mint egy védjegy, amely az alábbiak szerint néz ki: (forrás: Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala - nyilvántartás) Amit a védjegyekről tudni kell (idézhetnék jogszabályokat is, de az egyszerűség kedviért a SZTNH honlapjáról vettük az informácókat: A védjegyjogosultnak kizárólagos joga van arr...