Ugrás a fő tartalomra

Kötelező szervízdíj. Az ötlet jól hangzik, de inkább ne!

 Mai hír: Kötelező szervizdíj bevezetését javasolják a bérek emeléséhez - Napi.hu

A cikk alaphangvétele teljesen reális, nagy a munkaerő hiány, gyakran az a korlát a minőségi szolgáltatás vagy egyáltalán a szolgáltatás nyújtásának. 

Az nem világos miért jó a szállodai alapszolgáltatások után az általános szervízdíj bevezetése. Az nyilvánvaló, hogy szét kell osztani, de jelenleg úgyis a munkaerő kereslet diktál, tehát a bérek eleve annyi kell legyen, amennyit a munkavállalók kérnek. Ez egy folyamat, lassan érezteti a hatását, de a bérnyomás nagy. 

A munkáltató pedig X bérköltséget tud kitermelni. Nyilván abból gazdálkodik és ha tudja, akkor megadja a béreket, ha nem akkor nem.

És a lényeg. A keresleti görbe adott pillanatban fix. A szálló vendég nem akar többet fizetni, mint a rezervációs ára, azaz a fizetési hajlandósága. Tehát ha mesterségesen emeljük az árat, akkor sem fog ő többért vásárolni, mint a rezervációs ára. Ha beépól az árba, akkor csak azt érjük el, hogy a vendég által fizetett "végfelhasználói árból" egy rész szervízdíj lesz. A fennmaradó rész pedig a maradék. Ettől nem lesz több forrása a  munkáltatónak a bérek kifizetésére/-hez.

Ennél ésszerűbb javaslat lenne egy munkavállalói oldali adókedvezmény a szektorban, azaz pl. SZJA felezése úgy, hogy a korábbi bruttó bér nem csökkenhet és nem jelenthető át a napi óraszám. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A tökéletes vihar a turizmusban

Ma jelent meg egy újabb "dooms day" tanulmány, hogy sorra mondják le a rendezvényeket év végére és ez a veszteségek miatt újabb kb. 30.000 pályaelhagyót fog eredményezni. (Egyébként még többet is...) Újabb válság jöhet a turizmus-vendéglátásban | 24.hu A turizmus periodikus üzletág, a kereslet-kínálat év közben folyamatosan a szezonoknak megfelelően alakul. A téli hónapokban a november és a január, feburár a leggyengébb bevétel szempontjából, hagyományosan a december erős szokott lenni. Ebben az évben az is gyenge lesz.  A bevétel kieséshez tegyük mellé azt, hogy ekkor a legnagyobb a villamosenergia és gázköltség tipikusan. Hopsz, tökéletes vihar....

WiFi-t a vendégeknek

Nehéz feladat a WiFi szolgáltatás egy kisvárosban. Egy kisebb szállodában, ha sok vendég van, akkor a felhasználói élmény akár egészen rossz is lehet. Mondjuk 150 vendégből 50 youtube-ot néz, 50 meg letölt filmeket, a rendelkezésre álló sávszélesség arányosan oszlik. A legnagyobb baj még nem is ez, hanem a szállodán kívül álló okokból eredő vendég frusztráció. Lássunk egy példát. Minap megjegyzi a vendég, hogy tegnap igen gyors volt a net, ma pedig igen lassú. Első pánikot követően (nevezetesen, hogy már megint valami baj van a hálózattal), azért megvizsgáltuk a kérdést. Megmutatja, a letöltési sebessége 66,5 kb/s. Nos ez igen lassú... Kis gondolkodást követően tesztelés, minden teszt oldalon a letöltési sebesség 16-17 Mb/s. Ilyenkor már tudjuk, hogy a hiba ott van ahonnan letölt. Mit akar letölteni, kérdezzük. Filmet. Honnan? Német szerverről. Megnéztük a letöltési oldalt, hát éppen egy előző nap megjelent sorozat epizódjáról van szó. Mondani se kell, a német szerver túlterhelt volt,

Na ne. Tényleg?

Hosszú ideje írunk arról, hogy az idei piaci hatások hogyan fogják érinteni a szállodaipart. Ha sokan még csak most döbbennek erre rá, akkor érdemes a blogunkat olvasgatni :D Tetemes áremelésre kényszerül a szállodaipar (vg.hu) Egyébként a korábban sokszor megírt okokból a tetemes a várakozások szerint inkább 40-50% lesz. Sem a - sok helyen még csak most legalizálódó - bérköltség, sem az energiapiaci árak változása nem kíméli a szállodákat. A cikkben is emlegetett kb. közepes méretű szálloda esetén ezek együttes hatása 150-250 millió közé is tehető. Az napi 400.000 - 600.000. forint közötti költségnövekedés. Ha ezt levetítjük 60 szobára az kb. 10.000. forintot is elérheti / szoba / nap. Hogy is mondják sok helyen, sok szerencsét a szállodáknak!  Hogy ez miért nehéz, nos arra elég csak a keresleti görbe jellemzőit ismerni (erről hamarosan).