Ugrás a fő tartalomra

Kötelező szervízdíj. Az ötlet jól hangzik, de inkább ne!

 Mai hír: Kötelező szervizdíj bevezetését javasolják a bérek emeléséhez - Napi.hu

A cikk alaphangvétele teljesen reális, nagy a munkaerő hiány, gyakran az a korlát a minőségi szolgáltatás vagy egyáltalán a szolgáltatás nyújtásának. 

Az nem világos miért jó a szállodai alapszolgáltatások után az általános szervízdíj bevezetése. Az nyilvánvaló, hogy szét kell osztani, de jelenleg úgyis a munkaerő kereslet diktál, tehát a bérek eleve annyi kell legyen, amennyit a munkavállalók kérnek. Ez egy folyamat, lassan érezteti a hatását, de a bérnyomás nagy. 

A munkáltató pedig X bérköltséget tud kitermelni. Nyilván abból gazdálkodik és ha tudja, akkor megadja a béreket, ha nem akkor nem.

És a lényeg. A keresleti görbe adott pillanatban fix. A szálló vendég nem akar többet fizetni, mint a rezervációs ára, azaz a fizetési hajlandósága. Tehát ha mesterségesen emeljük az árat, akkor sem fog ő többért vásárolni, mint a rezervációs ára. Ha beépól az árba, akkor csak azt érjük el, hogy a vendég által fizetett "végfelhasználói árból" egy rész szervízdíj lesz. A fennmaradó rész pedig a maradék. Ettől nem lesz több forrása a  munkáltatónak a bérek kifizetésére/-hez.

Ennél ésszerűbb javaslat lenne egy munkavállalói oldali adókedvezmény a szektorban, azaz pl. SZJA felezése úgy, hogy a korábbi bruttó bér nem csökkenhet és nem jelenthető át a napi óraszám. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

Egyedi vagy átlagos

A szállodaiparban dolgozók jól tudják, hogy minden vendégigénynek nem lehet megfelelni. Egy-egy szálloda tipikusan kiválaszt egy, a szállodához legjobban passzoló célközönséget, majd a szállodát a célközönség átlagának igényeihez igyekszik passzintani. Nincs ebben mágia, egyszerű közgazdaságtani logika, matematika, hogy minél többen esnek a középre, annál több a potenciális olyan vendég, akinek megfelelünk. Az egyedi igényeket ezt követően pedig - néha vérrel és verejtékkel - próbálják a szállodai kollégák kielégíteni. Mire fel is született a fenti általános megjegyzés? Nos, új trend az, hogy olyan beléptető rendszereket építünk ki, amelyek esetén a vendég nem találkozik a front office munkatársaival. Foglal a vendég egy szobát a neten, kap egy visszaigazolást a mobiltelefonon lévő alkalmazásra, amelynek köszönhetően amikor megérkezik, felsétál a szobájába, majd a Bluetooth vagy NFC kapcsolat segítségével kinyitja az ajtót... Ez ma már egyes szállodákban kőkemény valóság, ahogy az ...

Hotelstars minősítés 1.

A téma amibe most kezdek több felvonásos lesz, hiszen ez az utóbbi időkben a magyar szálloda ipart terhelő egyik legnagyobb átverés. Ebben a posztban az előzményekről írok. Egészen az utóbbi évig kormányrendelet szabályozta a szállodák csillagok szerinti besorolását. Legutóbb a 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet . A kormányrendelet tavalyi módosítása azonban hatályon kívül helyezte a csillagozás szerinti besorolásra vonatkozó §-t. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége ezzel párhuzamosan kierőszakolta, hogy Magyarországon az ún. Hotelstars minősítő rendszer legyen az etalon, amely minősítésért természetesen a szövetségnek kell befizetni megfelelő összeget. A Hotelstars nem más mint egy védjegy, amely az alábbiak szerint néz ki: (forrás: Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala - nyilvántartás) Amit a védjegyekről tudni kell (idézhetnék jogszabályokat is, de az egyszerűség kedviért a SZTNH honlapjáról vettük az informácókat: A védjegyjogosultnak kizárólagos joga van arr...