Ugrás a fő tartalomra

Kötelező szervízdíj. Az ötlet jól hangzik, de inkább ne!

 Mai hír: Kötelező szervizdíj bevezetését javasolják a bérek emeléséhez - Napi.hu

A cikk alaphangvétele teljesen reális, nagy a munkaerő hiány, gyakran az a korlát a minőségi szolgáltatás vagy egyáltalán a szolgáltatás nyújtásának. 

Az nem világos miért jó a szállodai alapszolgáltatások után az általános szervízdíj bevezetése. Az nyilvánvaló, hogy szét kell osztani, de jelenleg úgyis a munkaerő kereslet diktál, tehát a bérek eleve annyi kell legyen, amennyit a munkavállalók kérnek. Ez egy folyamat, lassan érezteti a hatását, de a bérnyomás nagy. 

A munkáltató pedig X bérköltséget tud kitermelni. Nyilván abból gazdálkodik és ha tudja, akkor megadja a béreket, ha nem akkor nem.

És a lényeg. A keresleti görbe adott pillanatban fix. A szálló vendég nem akar többet fizetni, mint a rezervációs ára, azaz a fizetési hajlandósága. Tehát ha mesterségesen emeljük az árat, akkor sem fog ő többért vásárolni, mint a rezervációs ára. Ha beépól az árba, akkor csak azt érjük el, hogy a vendég által fizetett "végfelhasználói árból" egy rész szervízdíj lesz. A fennmaradó rész pedig a maradék. Ettől nem lesz több forrása a  munkáltatónak a bérek kifizetésére/-hez.

Ennél ésszerűbb javaslat lenne egy munkavállalói oldali adókedvezmény a szektorban, azaz pl. SZJA felezése úgy, hogy a korábbi bruttó bér nem csökkenhet és nem jelenthető át a napi óraszám. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

A tökéletes vihar a turizmusban

Ma jelent meg egy újabb "dooms day" tanulmány, hogy sorra mondják le a rendezvényeket év végére és ez a veszteségek miatt újabb kb. 30.000 pályaelhagyót fog eredményezni. (Egyébként még többet is...) Újabb válság jöhet a turizmus-vendéglátásban | 24.hu A turizmus periodikus üzletág, a kereslet-kínálat év közben folyamatosan a szezonoknak megfelelően alakul. A téli hónapokban a november és a január, feburár a leggyengébb bevétel szempontjából, hagyományosan a december erős szokott lenni. Ebben az évben az is gyenge lesz.  A bevétel kieséshez tegyük mellé azt, hogy ekkor a legnagyobb a villamosenergia és gázköltség tipikusan. Hopsz, tökéletes vihar....

Van amikor nem igazán jókat mond a szakszervezet

Van amikor a munkáltatói oldali érdekképviseleti szervek, van amikor a munkavállalói szakszervezetek mondanak blődségeket. Ez utóbbira jó példa az alábbi:  Kötelező céges oltás: visszaélhetnek a helyzettel a munkáltatók - Piac&Profit - A kkv-k oldala (piacesprofit.hu) Mutassanak olyan szektort ma Magyarországon, ahol nincs munkaerőhiány. Ki az a süsü munkáltató, aki elküldene munkavállalókat jelen helyzetben? Ha el is küld, akkor sem jellemző, hogy a munkavállaló kiszolgáltatott helyzetben lenne, a mai munkanélküliségi adatok mellett, aki dolgozni szeretne ő jó eséllyel talál munkát.