Ugrás a fő tartalomra

Amikor a vendég rácsoldálkozik a reggeli árára

 Legtöbb szálloda elrejti a reggeli árát a szoba árába (nem biztos, hogy jól teszik, tekintettel arra, hogy a valós költségeket is elrejtik a vendég elől; a légitársaságok már régen rájöttek, hogy nem baj az, ha megmutatják). Egy reggeli ára sok összetevős, a helyszínt takarítani kell előtte, utána, fűteni kell, világítani kell, sok mosodai költség van egy reggelivel, tálalás, elektromos áram a melegen tartóknak (nem fogyasztanak keveset), stb. Ehhez jön a munkaerőhiány és azzal kapcsolatos munkabérköltség drámai mértéke (nem csak a felszolgáló, hanem a szakács, konyhai kisegítő, takarító) és ehhez csatlakozik az alapanyag költség. El lehet képzelni, ha a lakossági árak a szuperhatékony diszkontláncokban drámaian emelkednek, mi lehet az üzemi beszállítóknál: Közel 30 százalékos az élelmiszerek árának inflációja, már a boltok sem bírják követni egymást | G7 - Gazdasági sztorik érthetően

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minősítések

Míg a szakma küzd a szinte senki által nem ismert hotelstars.eu minősítés erőszakos bevezetésével, addig a vendégek töretlenül kézbe veszik a szállodák minősítését. A vendégek közvetlen értékelése minden szakmai és egyéb ad hoc értékelése kétségtelenül lehet hasznos, de a legértékesebb a vendégek saját tapasztalata. A TripAdvisor a világ legnagyobb utazási portálja, amely elsősorban a vendégek értékelésére épít. Az itt kapott elismerés (figyelembe véve a sok százmilliós látogatottságot), igencsak rangos. A szállodánk mai nap kapta meg 2013 után 2014-ben is a kiválósági elismerést, amelyet vendégértékelések alapján a világ első 10%-ába tartozó szállodák kapnak meg. (Köszönjük minden vendégnek, ez csak velük sikerülhet!) Természetesen egy ilyen elismerés fokozott felelősséggel jár, hiszen a színvonalon folyamatosan javítani kell!

A tökéletes vihar a turizmusban

Ma jelent meg egy újabb "dooms day" tanulmány, hogy sorra mondják le a rendezvényeket év végére és ez a veszteségek miatt újabb kb. 30.000 pályaelhagyót fog eredményezni. (Egyébként még többet is...) Újabb válság jöhet a turizmus-vendéglátásban | 24.hu A turizmus periodikus üzletág, a kereslet-kínálat év közben folyamatosan a szezonoknak megfelelően alakul. A téli hónapokban a november és a január, feburár a leggyengébb bevétel szempontjából, hagyományosan a december erős szokott lenni. Ebben az évben az is gyenge lesz.  A bevétel kieséshez tegyük mellé azt, hogy ekkor a legnagyobb a villamosenergia és gázköltség tipikusan. Hopsz, tökéletes vihar....

Van amikor nem igazán jókat mond a szakszervezet

Van amikor a munkáltatói oldali érdekképviseleti szervek, van amikor a munkavállalói szakszervezetek mondanak blődségeket. Ez utóbbira jó példa az alábbi:  Kötelező céges oltás: visszaélhetnek a helyzettel a munkáltatók - Piac&Profit - A kkv-k oldala (piacesprofit.hu) Mutassanak olyan szektort ma Magyarországon, ahol nincs munkaerőhiány. Ki az a süsü munkáltató, aki elküldene munkavállalókat jelen helyzetben? Ha el is küld, akkor sem jellemző, hogy a munkavállaló kiszolgáltatott helyzetben lenne, a mai munkanélküliségi adatok mellett, aki dolgozni szeretne ő jó eséllyel talál munkát.